Wybory nowych władz KRRK odbyły się podczas jej pierwszego tegorocznego posiedzenia. Oprócz przewodniczącej członkowie Rady wybrali także: Longinę Kaczmarek, miejskiego rzecznika konsumentów w Szczecinie, na zastępcę przewodniczącego i Adriannę Peć, miejskiego rzecznika konsumentów w Sosnowcu, na sekretarza.

Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie reprezentował m.in. grupy konsumentów zdecydowanych dochodzić roszczeń w postępowaniu grupowym dotyczącym ważności umów kredytów hipotecznych udzielanych przez mBank S.A. osobom fizycznym waloryzowanych kursem CHF.

"W obliczu nowych zjawisk na rynku konsumenci coraz bardziej potrzebują wsparcia w indywidualnym dochodzeniu swoich praw. Dlatego liczymy na to, że Rada będzie aktywizować rzeczników konsumentów na terenie całego kraju" – powiedziała wiceprezes UOKiK Dorota Karczewska podczas spotkania z rzecznikami konsumentów, na którym wybrano nowe władze Rady.

Krajowa Rada Rzeczników Konsumentów składa się z dziewięciu powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów powoływanych przez Prezesa UOKiK. Do jej głównych zadań należy prezentowanie opinii w zakresie zmian legislacyjnych i polityki ochrony najsłabszych uczestników rynku.

Reklama

Rzecznicy konsumentów podlegają starostom powiatowym i prezydentom miast na prawach powiatu. Ich głównym zadaniem jest udzielanie bezpłatnej pomocy prawnej konsumentom w formie poradnictwa, mediacji oraz występowanie przed sądami.

Rzecznika konsumentów można znaleźć za pomocą wyszukiwarki instytucji udzielających pomocy konsumenckiej. Wybierając rodzaj problemu, następnie województwo i miasto zamieszkania, można uzyskać adres do rzecznika oraz innych instytucji świadczących bezpłatną pomoc prawną.(PAP)