Airbus zamówił dwa typy pojazdów pożarniczych: HLF-20 oraz WLF, które są wykonane na indywidualne zamówienie i zgodnie ze specyfikacją przygotowaną przez klienta. Powiązana z Airbusem firma Areotec kupi inny typ samochodu – HLF.

Pojazd HLF-20 powstał na podwoziu Mercedes-Benz Arocs 2036A z napędem 4x4. Wyposażony jest m.in. w pompę o wydajności 3 tys. l na min., działko z przodu, a także zbiornik o pojemności 3 tys. l wody lub 500 l piany.

Drugi pojazd to ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Mercedes-Benz Atego z napędem 4x2. Wyposażony jest w działko na dachu, pompę o wydajności 4 tys. l wody na min. i dwa zbiorniki piany o pojemności 100 i 160 l. Z tyłu umieszczone są wózki sprzętowe oraz wyciąg, który ułatwia ich sprawne rozładowanie. Pojazd posiada system, który umożliwia automatyczne napełnianie zbiornika wody podczas akcji ratunkowej.

Trzeci rodzaj to samochód z kontenerem zbudowanym na bazie Mercedes-Benz Arocs 4251, z napędem 8x6. Jest wyposażony w zbiorniki na 10 tys. l wody oraz 1 tys. l piany. Pojazd posiada pompę o wydajności 6 tys. l na min., dwa działka i maszt świetlny.

Reklama

Służby prasowe WISS podały, że samochody będą zabezpieczały nie tylko lotnisko w Hamburgu, ale także zakład pracy koncernu, w którym przebywa codziennie 19,5 tys. osób.

Firma WISS (Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych) powstała w 1988 r. Jest największym polskim producentem samochodów specjalnych. Dostarczyła pojazdy służb ratowniczych m.in. do Danii, Estonii, Bułgarii, Rumunii, Czech, Niemiec i na Słowację. W sumie przedsiębiorstwo nawiązało kontrakty na kwotę ponad 128 mln euro. Zatrudnia ponad 1 tys. pracowników.(PAP)