"Z badania przeprowadzonego na próbie ponad 600 polskich studentów i ponad 300 pracodawców na potrzeby raportu "Rynek pracy 2.0" wynika, że prestiż pracodawcy (38% respondentów) i szansa na stałe zatrudnienie (38%) są kluczowe przy podejmowaniu przez studentów decyzji o wyborze stażu" - czytamy w komunikacie towarzyszącemu wynikom raportu.

Stanowisko to potwierdzają także sami pracodawcy, choć znacznie bardziej cenią prestiż firmy (42% badanych). W opinii 13% pracodawców ważna przy wyborze stażu jest opinia znajomych, jednak tylko 3% młodych jest tego samego zdania. Z kolei wysokość wynagrodzenia została wskazana przez 6% studentów i 8% pracodawców, podano także.

Jak wskazuje PwC, jedynie 8% studentów zwraca uwagę na wysokość wynagrodzenia, a jeszcze mniej, bo tylko 3%, bierze pod uwagę opinie znajomych. "Wynagrodzenie, którego oczekują studenci za odbyty staż, nie potwierdzają opinii o roszczeniowości pokolenia millenialsów. 30% respondentów wskazało na przedział 1000 – 1500 zł, a 33% 1500 – 2000 zł. Pracodawcy również wskazali na te dwa przedziały wynagrodzeń – odpowiednio 34% i 27%. Jedynie 5% studentów byłoby gotowych podjąć praktykę bez wynagrodzenia" - czytamy także.

"Do 2020 roku co drugi pracownik na świecie będzie przedstawicielem Pokolenia Y. W PwC w Polsce już teraz ponad 60% pracowników to millenialsi. Są to ludzie niezwykle ambitni, pewni siebie, umiejący stawiać sobie krótko- i długoterminowe cele i nieustannie dążący do rozwoju. Nasz najnowszy raport potwierdza te opinie – myślą tak o sobie nie tylko sami studenci, ale także pracodawcy" – powiedział prezes PwC Adam Krasoń, cytowany w komunikacie.

Ponad połowa przebadanych studentów (52%) zdecydowanie woli odbywać staż lub praktykę w trakcie roku akademickiego, a nie wakacji. Tego samego oczekują zresztą sami pracodawcy (53%). Co ciekawe, aż 20% pracodawców deklaruje, że studenci mogliby podjąć u nich pracę zaraz po skończeniu studiów, bez konieczności odbywania praktyk lub staży w trakcie nauki, podano dalej.

Prawie połowa millenialsów (48%), którzy wzięli udział w badaniu, wskazuje, że staż powinien trwać do 3 miesięcy, a 40% respondentów oczekuje stażu od 3 do 6 miesięcy. Podobne opinie wyrażają także pracodawcy – według 55% z nich optymalna długość stażu to 3-6 miesięcy.

Dane zebrane w raporcie „Rynek pracy 2.0" potwierdzają także, że młode pokolenie jest bardzo ambitne i nastawione na rozwój. Na pytanie o swoje atuty studenci wskazali: chęć rozwoju (91%), wielozadaniowość (70%) oraz odwagę w podejmowaniu nowych wyzwań (69%). Pracodawcy zwrócili uwagę na takie same mocne strony millenialsów, dodatkowo doceniając doskonałą znajomość nowych technologii. (29% respondentów), wskazuje PwC.

"Przeprowadzone przez nas badanie pokazuje bardzo wyraźnie, że pracodawcy coraz lepiej rozumieją potrzeby młodego pokolenia. Dostrzegają i doceniają mocne strony millenialsów, dzięki którym mogą lepiej dostosować się do zachodzących zmian w otoczeniu biznesowym, bo przecież Pokolenie Y to nie tylko pracownicy, ale również klienci" – powiedziała dyrektor działu kapitału ludzkiego w PwC Ewa Zmysłowska, cytowana w komunikacie.

>>> Polecamy: Oto największe pułapki podniesienia płacy minimalnej