Co piąty polski internauta płaci za dostęp do treści internetowych, co trzeci blokuje reklamy. To utrudnia życie wydawcom – pisze wtorkowy "Puls Biznesu".

Z badania Megapanel/PBI wynika, że w 2015 r. w Polsce z internetu korzystało 24,4 mln użytkowników, a działalność prowadzona w nim w głównej mierze finansowana jest przez reklamę internetową.

Według Raportu Strategicznego IAB Internet 2015/2016 wydatki na reklamę online wyniosły 3,137 mld zł, co daje niemal 128,57 zł na każdego użytkownika. Tymczasem jedynie co piąty polski interneauta w ubiegłym roku zapłacił za dostęp do internetowych treści - wynika z badania Reuters Institute.

W porównaniu z ubiegłym rokiem podwyższyliśmy ten poziom o 3 proc. Pomimo, że Polacy płacą więcej, to jednak nadal niewiele. Polski internauta za dostęp do treści internetowych średnio płaci 50 zł rocznie. Najhojniejsi są internauci z Wielkiej Brytanii (w przeliczeniu 460 zł), Szwajcarii (287 zł) oraz Grecji (140 zł).

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu"

Reklama

>>> Polecamy: Rewolucja w branży filmowej? Nadchodzi domowa cenzura