Za dostęp do serwowanych w internecie na rozmaite sposoby treści video płacimy co roku zdecydowanie więcej. W 2021 roku globalnie wydamy na taką rozrywkę już prawie 65 mld dol. i będzie to ponad dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym.

"To są podliczenia łącznych opłat tego typu. Na niektórych rynkach, jak amerykański, skandynawski czy brytyjski, subskrybowanie kilku platform tego typu jest już powszechnym zwyczajem" - komentuje Simon Murray, główny analityk Digital TV Research, firmy, która przygotowała prognozy.

Co ważne dla operatorów takich usług, coraz wyższe wpływy przynosić będą im dające względną stabilność finansową subskrypcje dostępów - wynika z danych. Także w Polsce widzowie internetowego video coraz chętniej płacą operatorom miesięczne abonamenty. Z najnowszego badania Video Track domu mediowego MAC wynika, że obecnie na taką formę płatności decyduje się tu prawie jedna trzecia (32 proc.) wszystkich użytkowników płatnego VoD w sieci, podczas gdy rok wcześniej było to 29 proc.