Konstrukcje o wymiarach 32 metry długości i 8 metrów wysokości wyposażone są w 65 tysięcy punktów LED. W dzień będą one świeciły na niebiesko, a w nocy na biało. Waga jednego napisu wraz z konstrukcją to 10 ton. Jako pierwszy na elewacji pojawi się napis od strony zachodniej (Wybrzeża Szczecińskiego), a następnie od strony wschodniej (od ul. Zielenieckiej).

Instalacje są wynikiem umowy sponsoringowej pomiędzy operatorem obiektu spółką PL.2012+ a PGE Polską Grupą Energetyczną, która obowiązywać będzie do lutego 2021 r.

"Jako lider rynku energii, PGE chce być kojarzona z miejscem, które jest sercem polskiej dumy narodowej i wulkanem pozytywnych emocji związanych z czystą, sportową rywalizacją. PGE i Narodowy razem brzmią godnie, dumnie i doskonale się uzupełniają" – oświadczył prezes zarządu PGE Henryk Baranowski.

Zalety współpracy dostrzega też prezes zarządu PL2012+ Jakub Opara "Zarówno PGE, jak i PGE Narodowy, dostarczają energię – PGE milionom Polaków w ich domach, a my pozytywną energię milionom Polaków podczas największych sportowych i rozrywkowych wydarzeń w kraju. Współpraca dwóch silnych, rozpoznawalnych i cenionych marek przynosi korzyść obydwu stronom umowy, a przede wszystkim milionom kibiców, którzy odwiedzają PGE Narodowy".

Reklama

Autorem nazwy własnej „PGE Narodowy” jest biuro architektoniczne JSK Architekci, to samo, które zwyciężyło w konkursie na zaprojektowanie głównej areny piłkarskich mistrzostw Euro 2012, rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie. (PAP)