Drony trafiły pod strzechy. Są wymieniane - obok roweru czy tabletu - wśród najlepszych prezentów komunijnych, a w ubiegłym roku Polacy wydali aż 100 mln zł na wersję zabawkową oraz półprofesjonalną, służącą do robienia zdjęć – pisze "Puls Biznesu".

Do dronów przekonują się też powoli przedsiębiorcy. Coraz więcej polskich firm używa ich na co dzień do prowadzenia biznesu.Wielkość polskiego rynku dronów można szacować na podstawie liczby operatorów tych urządzeń w Polsce. Według Urzędu Lotnictwa Cywilnego, do tej pory wydano prawie trzy tysiące zezwoleń. Szacuje się, że trzy tysiące operatorów oznacza około 700 firm, które mają w ofercie usługi realizowane za pomocą dronów. Większość firm wykorzystujących drony to małe podmioty, które świadczą usługi związane z robieniem zdjęć lub nagrywaniem filmów z lotu ptaka. W tej kategorii mieszczą się zarówno fotografowie, którzy poszerzyli portfolio usług o drony, jak i większe firmy, które specjalizują się w wykonywaniu zleceń specjalistycznych. (PAP)

>>> Polecamy: Roboty zwiększają wyniki sprzedaży. A czy zabiorą nam pracę?