IMS liczy, że przejęcie Mood Factory umożliwi obu spółkom szybszy wzrost w obszarze obsługiwanych lokalizacji abonamentowych, wynika z wypowiedzi wiceprezesa Piotra Bielawskiego dla ISBnews. Bielawski zaznaczył też, że IMS może przeprowadzić kolejne akwizycje.





„Rozwój przez akwizycje jest zapisany w naszej strategii rozwoju, więc obserwujemy na bieżąco rynek pod kątem ewentualnych przejęć. Polski i europejski rynek są mocno rozdrobnione, jest dużo graczy prowadzących działalność lokalną – to daje duże możliwości do konsolidacji. Natomiast nie będziemy kupowali konkurencji za wszelką cenę. Zdecydujemy się na to tylko wtedy, jeśli będziemy widzieć znaczące synergie, lub zapewni nam to skokowy wzrost" – powiedział Bielawski w rozmowie z ISBnews.

Podkreślił, że IMS interesują tylko podmioty z silną bazą lokalizacji obsługiwanych w modelu abonamentowym lub dysponujące ciekawymi produktami i usługami.

IMS i Mood Factory działają w obszarze wideomarketingu, audiomarketingu i aromarketingu. Klienci IMS to głównie sieci FMCG, galerie handlowe i hipermarkety. Na koniec I kwartału IMS obsługiwał w modelu abonamentowym 10 692 lokalizacji. Mood Factory posiada obecnie ponad 300 lokalizacji abonamentowych, wśród których są pojedyncze sklepy, restauracje, salony usługowe itd.

„Tego rodzaju lokalizacje to ogromny rynek, który nie jest jeszcze zagospodarowany, ewentualnie korzysta z usług firm, które nie świadczą usług na profesjonalnym poziomie" – podkreślił Bielawski.

Łącznie IMS kupił lub kupi w najbliższym czasie udziały stanowiące 86,4% kapitału Mood Factory za 687,8 tys. zł. Cześć z nich od członków zarządu IMS.

„Ponieważ wśród udziałowców Mood Factory znajdują się osoby zarządzające IMS, warto podkreślić, że transakcje z nimi są przeprowadzone na bardzo korzystnych dla naszej spółki warunkach. Od Poznańskiego Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości IMS kupuje udziały płacąc 5840 zł za jeden udział, od innych udziałowców po 3000 zł i 3300 zł za jeden udział, natomiast cena jednego udziału odkupowanego od członka zarządu IMS została ustalona na 2800 zł" – zaznaczył wiceprezes IMS.

Według niego, spółka obecnie koncentruje się na realizacji planów przedstawionych jeszcze w maju. Zgodnie z prognozami podanymi przez spółkę wynik EBITDA wyniesie 11,5 mln zł w 2016 roku, 13,5 mln zł w 2017 r., 16,5 mln zł w 2018 r. i 20 mln zł w 2019 r. W każdym z tych lat spółka planuje wypłacać dywidendę na poziomie co najmniej 60% skonsolidowanego zysku netto.

IMS tworzy grupę kapitałową, w skład której wchodzą 3 podmioty bezpośrednio zależne. Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), wideomarketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych).

(ISBnews)