Vivid chce zbudować w 3 lata portfolio gier F2P dające 40-60% przychodów


Warszawa, 08.08.2016 (ISBnews) - Vivid Games zapowiada premiery 5 nowych tytułów w 2017 r. i budowę w ciągu 3 lat portfolio kilkunastu gier free to play (F2P), zapewniające wydawcy 40-60% udziału w przychodach, podała spółka.
Strategia spółki ukierunkowana jest na budowę zdywersyfikowanego portfolio gier free to play produkowanych wewnętrznie oraz pozyskanych za pośrednictwem programu wydawniczego. Gry będą charakteryzowały się wysoką jakością, nastawieniem na rywalizację i szerokim dotarciem do rynku, podkreśla firma.
"Za 3 lata w portfolio znajdzie się kilkanaście gier mobilnych tworzących spójny ekosystem wydawniczy. Umożliwi on efektywne czerpanie korzyści z usprawnień w monetyzacji i technologii we wszystkich tytułach. Dzięki większej liczbie gier o wysokiej jakości możliwe będzie również utrzymanie i dalsze pogłębienie relacji biznesowych z kluczowymi partnerami, w tym kanałami sprzedaży Apple i Google" - zapowiedział prezes Remigiusz Kościelny, cytowany w komunikacie.
Tylko w 2017 roku odbędzie się przynajmniej 5 premier nowych gier, w tym zapowiedziane już "Metal Fist" oraz "Prime Time Rush".
"W ramach programu wydawniczego prowadzimy rozmowy dotyczące projektów z przeznaczeniem na 2016 i 2017 rok. Szukamy gier o mocnym potencjale sprzedaży i wysokiej jakości. Od momentu rozpoczęcia programu dokonaliśmy ewaluacji ponad 150 projektów, podpisaliśmy 2. Interesujące są dla nas zarówno gry łączących w sobie cechy kilku gatunków w nowy, niespotykany dotąd sposób ('Metal Fist'), jak również te oparte na sprawdzonych mechanikach ('Prime Time Rush', czy 'Heroes of Nox')" - dodał Kościelny.
Pierwsza na rynek trafi gra "Heroes of Nox" ("Nox Raiders"), której premiera w ramach działalności wydawniczej na platformach iOS, Android oraz Facebook zaplanowana jest na IV kwartał 2016 r. Jest to gra akcji 3D z gatunku auto-battler, osadzona w realiach Sci-Fi. Gra umożliwiać będzie rozgrywkę jedno- i wieloosobową w kilku trybach.
"'Heroes of Nox', dzięki biznesowym relacjom producenta otworzy również trzeci duży kanał sprzedaży, jakim jest Facebook. Jeśli okaże się to sukcesem, rozważymy możliwość wydawania części z nadchodzących gier również na tej platformie" - zapowiedział Kościelny.
W I kwartale 2017 r. na platformę iOS i Android trafi "Metal Fist" - obecnie największa i najważniejsza produkcja własna Vivid Games. Jest to gra akcji, polegająca na szybkiej, synchronicznej rozgrywce wieloosobowej (multiplayer) na miejskich arenach. Premierę poprzedzi tzw. soft launch w IV kw. 2016 r.
"Na rynku nie ma gry, która jest bezpośrednią konkurencją. Połączenie bijatyki, platformera z elementami MOBA jest unikatowe na rynku mobilnym. Już w chwili obecnej gra wygląda bardzo efektownie i wzbudza zainteresowanie naszych najważniejszych partnerów. Szacujemy, iż 'Metal Fist' może zrealizować podobną lub wyższą liczbę pobrań do 'Real Boxing 2' przy znacząco wyższych parametrach monetyzacji" - podkreślił Kościelny.
Do końca II kwartału 2016 marka "Real Boxing" trafiła do 37,5 mln graczy, generując łącznie 30 mln zł przychodu, a najnowsza odsłona - "Real Boxing 2 Rocky" od dnia premiery pozostaje wśród kilkuset najlepiej zarabiających gier w USA.
Kolejnym tytułem, który ujrzy światło dzienne jest "Prime Time Rush", gra wyścigowa 3D z kategorii "endless runner", osadzona w realiach pościgu policyjnego na autostradzie.
"W chwili obecnej gra jest w pełni grywalna, a rolą Vivid Games jako współproducenta jest m.in. poprawa interfejsu użytkownika, implementacja systemu analityki i monetyzacji. Istnieje wiele gier z tego gatunku, a gracze bardzo dobrze rozumieją prostą mechanikę. W chwili obecnej brak jest jakościowej gry wyścigowej co czyni naszą szansę" - podsumował Kościelny.
Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect.
(ISBnews)