Vivid Games odnotował 1,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2016 r. wobec 0,34 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.





Zysk operacyjny wyniósł 2,82 mln zł wobec 0,11 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,84 mln zł w II kw. 2016 r. wobec 3,13 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2016 r. spółka miała 2,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 0,37 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 13,48 mln zł w porównaniu z 8,06 mln zł rok wcześniej.

"Generujemy stabilne przychody z obu gier 'Real Boxing'. Poprawiamy parametry monetyzacji, które dla 'Real Boxing 2' w II kwartale wzrosły do wartości 0,19 USD ARPMAU z 0,11 USD w poprzednich dwóch kwartałach. W minionych miesiącach, gra na była promowana zarówno w Apple App Store, jak i Google Play. Potwierdza to nasze kompetencje w zakresie budowy marek mobilnych, jak również coraz lepszą możliwości monetyzacji. Oba te istotne obszary będziemy w stanie przenieść na znacznie większe portfolio gier, co przełoży się na skokowy wzrost przychodów. Kolejne 2-3 lata powinny być rekordowe w historii naszej spółki" -skomentował prezes Remigiusz Kościelny, cytowany w komunikacie.

Do końca drugiego kwartału 2016 r. marka trafiła do ponad 42,5 mln odbiorców na całym świecie.

Do końca 2017 Vivid planuje wydać co najmniej 6 gier, trzy z nich już ogłosił - są to "Metal Fist" - produkcja własna, oraz "Heroes of Nox" i "Prime Time Rush" - które zostały podpisane w ramach programu wydawniczego gier zewnętrznych. Wszystkie z nich są już grywalne. "Heroes of Nox" trafi do sprzedaży już w IV kwartale 2016 r., a "Metal Fist" i "Prime Time Rush" - w I kwartale 2017 r., podano w informacji.

"Jestem przekonany, że każdy z tytułów ma szansę na duży międzynarodowy sukces. Poszukujemy projektów, które w swoim szczycie mogą generować od kilku do kilkunastu milionów zysku rocznie. Zapowiedzieliśmy premiery trzech gier i plany na wydanie 5 tytułów w 2017 roku, co pozwoli nam rozwinąć portfolio gier do kilkunastu na koniec 2019 roku" - przypomniał Kościelny.

"Przejrzeliśmy już ponad 150 projektów, z czego wybraliśmy i podpisali umowy z dwoma. Jesteśmy w trakcie ewaluacji kilkunastu bardzo ciekawych i perspektywicznych gier. Niewykluczone, że o szczegółach kilku z nich będziemy informować jeszcze w tym kwartale" - zapowiedział też prezes Vivid.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2016 r. wyniosła 1,74 mln zł wobec 0,83 mln zł zysku rok wcześniej.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect.

(ISBnews)