Strony szacują koszty realizacji umowy, obejmujące koszty inwestycyjne (sprzedaż, operacje, marketing, dostosowanie platformy Customer Service Automation pod kątem rynku amerykańskiego) na poziomie 1 mln USD.

"Zarząd Unified Factory S.A. ocenia, iż podpisanie umowy inwestycyjnej jest umową znaczącą dla rozwoju spółki z uwagi na jej wartość oraz fakt, iż wejście na rynek amerykański i kanadyjski ma znaczenie strategiczne. Umowa precyzyjnie określa cele finansowe, które są podstawą do rozpoczęcia i kontynuowania projektu. Przyjęte założenia dają pewność akcjonariuszom, że środki przeznaczone na realizację umowy będą wydawane pod ścisłą kontrolą, w zależności od postępujących efektów projektu" - czytamy w komunikacie.

Umowa stanowi, iż podmiotem mającym wyłączne prawo do sprzedaży i promocji oferty Unified Factory na rynku amerykańskim i kanadyjskim będzie nowo powołana spółka prawa handlowego z siedzibą w USA, należąca w 100% do Unified Factory.

"Spółka będzie odpowiedzialna za przygotowanie i wdrożenie strategii ekspansji rynkowej, mającej na celu rozwinięcie kanałów sprzedaży w następujących modelach:
a/ model SaaS,
b/ model wdrożeniowy - wersja BOX systemu Customer Service Automation,
c/ model White Label (odsprzedaż licencji innym podmiotom, które będą sprzedawać Ofertę Unified Factory S.A. pod własną marką);
d/ integracja z kanałami e-commerce" - czytamy dalej.

Zgodnie z umową, realizacja strategii zostanie rozłożona na dwa etapy. Pierwszy etap projektu obejmujący uruchomienie usług i sprzedaży będzie realizowany od rozpoczęcia współpracy do 31 grudnia 2017 roku. W zależności od efektów osiągniętych w I etapie, określonych w umowie inwestycyjnej, strony zdecydują o uruchomieniu II etapu, który planowany jest od dnia 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku, podano również.

Umowa stanowi zwieńczenie negocjacji, o których rozpoczęciu zarząd poinformował w maju 2016 roku w związku z podpisaniem listu intencyjnego. Negocjacje były prowadzone z partnerem, który samodzielnie lub przez podmioty powiązane oferuje produkty i usługi technologiczne skierowane do ponad 1000 klientów działających na rynkach USA i Kanady. Partner posiada ponad 15-letnie doświadczenie w oferowaniu rozwiązań informatycznych, a od 7 lat oferuje usługi w modelu SaaS dla branży finansowej i ubezpieczeniowej. Ważnym atutem partnera są także kontakty w branży komunikacyjnej oferującej rozwiązania z obszaru sprzedaży i obsługi klienta, przypomniano.

Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. W 2015 roku spółka osiągnęła 2,4 mln zysku netto. Od marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

(ISBnews)