Sieć próbowała przyciągnąć klientów hasłem "Najlepsze dania meksykańskie po tej stronie muru", co było aluzją do obietnic wyborczych kandydata GOP, wśrod których znalazła się zapowiedź zbudowania muru wzdłuż południowej granicy USA, by powstrzymać napływ nielegalnych imigrantów i ograniczyć przemyt narkotyków z Meksyku.

Wiosną tego roku, walcząc o nominację w listopadowych wyborach prezydenckich, Trump nader często nazywał imigrantów z Meksyku "kryminalistami i gwałcicielami" oraz zapewniał, że zmusi Meksyk do zapłacenia za budowę muru, zwiększając opłaty wizowe dla Meksykanów.

Wykorzystanie kontrowersyjnego pomysłu Trumpa w kampanii reklamowej popularnej w stanie Indiana sieci restauracji wzbudziło pełne oburzenia protesty wśród posługujących się na co dzień językiem hiszpańskim Amerykanów, którzy rozpoczęli bojkot tej sieci.

Wiceprezes "Hacienda Mexican Restaurant" Jeff Leslie przyznał, że kierownictwo firmy nie spodziewało się aż tak zdecydowanej reakcji ze strony hispanojęzycznych klientów.

Reklama

Dyrektor restauracji "La Casa de Amistad" Sam Centellas w South Bend w stanie Indiana powiedział agencji Associated Press, że billboardy zostały odebrane jako obraźliwe, ponieważ ludzie kojarzą słowo "mur" przede wszystkim z dzieleniem ludzi na płaszczyźnie politycznej i etnicznej.

Wiceprezes zarządu "Hacienda Mexican Restaurant" nie kryje, że 20 restauracji należących do sieci zaczęło ponosić straty, a sprawa feralnego chwytu reklamowego może się położyć cieniem na ich dalszej działalności. Zapowiedział, że do piątku wszystkie 26 billboardów zniknie z ulic. (PAP)