"To nasz początek w Chinach i sprawdzenie rynku. Dostępne dane pokazują duże rozbieżności co do potencjału chińskiego rynku, dlatego sprawę 'rozpoznajemy bojem'" - powiedział Beme w rozmowie z ISBnews.

Prezes wyjaśnił, że w swoim chińskim debiucie spółka zdecydowała się nie na zwykły audiobook, a przygotowaną z rozmachem superprodukcję z udziałem 40 chińskich gwiazdorów i efektami dźwiękowymi, które pozwalają lepiej zanurzyć się w opowiadaną historię.

"Dlaczego 'Krzyżacy'? Obchodzimy obecnie Rok Sienkiewiczowski i chcieliśmy z jego twórczości wybrać coś bliskiego Polsce, która jest specjalnym gościem nadchodzących targów książki w Pekinie. W 'Krzyżakach' mamy wątek romantyczny, walkę z odwiecznym wrogiem i wielką bitwę na końcu - według nas ta historia będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem" - wyjaśnił Beme.

Premiera pierwszego odcinka audiobooka będzie miała miejsce w Pekinie w dniach 24-28 sierpnia, podczas 2016 Beijing International Book Fair. Podczas targów Audioteka podpisze też umowę partnerstwa dotyczącego audiobooków z China Publishing Group.

Reklama

"Chcemy mieć w Chinach partnerów, którzy zapewnią nam wysoką jakość nagrań, dystrybucję przez chińskie appstore'y oraz promocję. Tylko taka współpraca daje Audiotece szansę na zaistnienie na w tym gigantycznym rynku" - wskazał Beme.

Przypomniał, że zgodnie ze strategią spółki koncentruje się na dużych, nieanglojęzycznych grupach językowych. Chińska będzie dwunastą. Do tej pory spółka miała w ofercie audiobooki w wersjach: hiszpańskiej, francuskiej, niemieckiej, polskiej, szwedzkiej, czeskiej, słowackiej, włoskiej, portugalskiej, tureckiej i litewskiej. Ze sprzedaży zagranicznej osiąga ok. 65-70% przychodów.

W pierwszym półroczu 2016 spółka odnotowała 110-proc. wzrost przychodów i - według prezesa - "spokojnie patrzy na II półrocze". Według stanu na połowę roku, miała blisko 6 milionów zarejestrowanych użytkowników.

>>> Polecamy: Polski Steve Jobs. Jak stworzył startup, który jest światowym graczem?