statystyki

Nowa moda: selfie-fotomontaż. Jak internauci oszukują w sieci?

19 sierpnia 2016, 07:49 | Aktualizacja: 19.08.2016, 07:59
Źródło:PAP
turystyka, turyści, mapa

Turystykaźródło: ShutterStock

Około 2 milionów Włochów, posługując się fotomontażem w tzw. selfie, chwali się wakacjami w miejscach, w których nie byli. Taką liczbę podały media na podstawie analiz tego nowego zjawiska fotograficznych kłamstw. Są one łatwe do wykrycia.

Reklama

Reklama

Eksperci podkreślają, że wiele zdjęć, zrobionych rzekomo w modnych i eleganckich miejscowościach wakacyjnych, np. w Porto Cervo na Sardynii lub ze znanymi spotkanymi tam ludźmi to nie są prawdziwe pamiątki z wakacji, ale efekt posługiwania się programami komputerowymi i ściągania jako tła do zdjęcia najpiękniejszych widoków dostępnych w internecie.

Dzięki fotomontażom można zaimponować wakacjami w najbardziej egzotycznych częściach świata. Są też aplikacje z galeriami zdjęć znanych osobistości; każde z nich można doczepić do selfie.

Ta nowa tendencja stała się popularna we Włoszech, co ustalili eksperci analizując profile na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Znawcy internetu zbadali wraz z psychologami z Padwy zdjęcia, zamieszczane przez grupę osób w wieku od 20 do 50 lat. Na podstawie danych statystycznych stwierdzono, że 2 miliony osób zamieszcza nieprawdziwe, zmontowane zdjęcia z luksusowego hotelu, plaży czy modnej dyskotek oraz lokali uczęszczanych przez gwiazdy show-biznesu. Większość z nich to nieudane fotomontaże, które łatwo zdemaskować.

Jak zauważono, najwięcej zmontowanych selfie prezentuje luksusowe, pięciogwiazdkowe hotele - takie zdjęcia stanowią 26 proc. wszystkich oszukanych fotografii. W czołówce jest znany hotel w Forte dei Marmi w Toskanii. Gdyby wszyscy, którzy się tym chwalą, spędzali w nim wakacje, musiałby on być wielkości drapacza chmur, a nie dość małą rezydencją - komentują specjaliści.

Popularną scenerią oszukańczych selfie jest też jeden z hoteli koło placu Świętego Marka w Wenecji oraz najsłynniejsze takie miejsca we Florencji i w Rzymie.

Na drugim miejscu w tej klasyfikacji fotograficznych oszustw jest selfie – fotomontaż ze znaną osobą, a na trzecim - rzekoma pamiątka z drogich, popularnych dyskotek i klubów; od Sardynii po Kalabrię.

Fotograficzni kłamcy zamieszczają również selfie ze słynnych restauracji, przede wszystkim z lokalu znanego kucharza Massimo Bottury w Modenie, uznanym niedawno przez międzynarodowe, prestiżowe gremium za najlepszy na świecie.

>>> Czytaj też: Niepokojące statystyki: Robienie selfie groźniejsze niż ataki rekinów

Reklama

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze