statystyki

Problemy Volkswagena. Najbardziej ucierpi produkcja Golfa i Passata

22 sierpnia 2016, 16:30 | Aktualizacja: 22.08.2016, 17:01
Źródło:PAP
Volkswagen Passat

Volkswagen Passatźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Antoine Antoniol

Koncern Volkswagen poinformował w poniedziałek, że w efekcie sporu z dwoma niemieckimi kooperantami i wstrzymania przez nich dostaw komponentów wystąpiły w sześciu jego fabrykach zakłócenia produkcji, które potrwają częściowo do końca sierpnia.

Reklama

Reklama

"Wskutek wstrzymania dostaw spowodowanego przez dostawców zewnętrznych zaopatrywanie produkcji częściami składowymi zostało w kilku zakładach Volkswagena przerwane" - głosi komunikat koncernu. Dotyczy to sześciu placówek produkcyjnych - macierzystych zakładów Volkswagena w Wolfsburgu, a także jego fabryk w Emden, Zwickau, Kassel, Salzgitter i Brunszwiku.

Komunikat zapowiada "przedsięwzięcia dostosowawcze sięgające aż do wprowadzenia skróconego czasu pracy". Deklaruje, iż dalszy rozwój sytuacji jest "nie do przewidzenia", a "Volkswagen nadal stara się osiągnąć porozumienie z dostawcami". Okres występowania problemów produkcyjnych będzie zróżnicowany - w wytwarzającej Passaty fabryce w Emden rozpoczął się jeszcze 18 sierpnia, a w zakładach produkcji silników w Salzgitter potrwa do 30 sierpnia.

Jak podano, ucierpią nie tylko produkcja modeli Golf i Passat, ale także wytwarzanie silników, skrzyń biegów, instalacji wydechowych i elementów z tworzyw sztucznych. Efekty tego odczuje łącznie 27,7 tys. pracowników - około 10 tys. w Wolfsburgu, 7,5 tys. w Emden, 6 tys. w Zwickau, 1500 w Kassel, 1400 w Salzgitter i 1300 w Brunszwiku.

Spośród skonfliktowanych z Volkswagenem kooperantów firma ES Automobilguss dostarcza mu części do skrzyń biegów, a powiązana z nią majątkowo spółka Car Trim pokrycia siedzeń. Obie twierdzą, że koncern bezpodstawnie i bez wymaganego okresu wypowiedzenia zerwał z nimi współpracę nie oferując żadnej ugody finansowej.

Reklama

Reklama

  • Ale o co chodzi?(2016-08-23 00:45) Odpowiedz 51

    Ale o co chodzi przecież mają przewagę dzięki technice?

  • jewgienij(2016-08-23 10:06) Odpowiedz 00

    Porzadny czlowiek nie jezdzi naziwagenem. "17 kwietnia 1934 roku Ferdinand Porsche zaprezentował niemieckiemu rządowi projekt samochodu – legendarnego Garbusa. Była to odpowiedź na oczekiwania Hitlera, który domagał się taniego, rodzinnego samochodu. W zamyśle Hitler chciał odciążyć kolej, która była z roku na rok coraz bardziej niewydolna. Po wielu zbudowanych prototypowych modelach (konkretnie było ich 9) zatwierdzono w 1938 roku do produkcji seryjnej w przyszłej fabryce VolkswagenWerk GmbH projekt „Porsche typ 60”. O prawdziwości tych zapowiedzi miała świadczyć oficjalna uroczystość państwowa, jaka odbyła się 26 maja 1938 roku w Fallersleben (Dolna Saksonia). Wtedy to położono kamień węgielny pod budowę przyszłej fabryki KdF-wagena (Kraft durch Freude-wagen), a Adolf Hitler ochrzcił pojazd tytułem: „niemiecki samochód ludowy”."

  • SS(2016-08-23 19:21) Odpowiedz 00

    W POLSCE NIE BYLO BY PROBLEMU TU ROBIA Z LUDZMI CO CHCA NIEDZIELA NOCKA 12H SOBOTA POPOLUDNIOWKA PRODUKCJA ***** PELNA PARA A BIALI NIEWOLNICY NA TASMACH PRODUKCYJNYCH WYKONAJA WSZYSTKIE POLECENIA SOLIDARNOSC SPRZEDALA SIE

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze