"Pod względem obrotów wyniki za III kw. powinny być lepsze od ubiegłorocznych, natomiast odnośnie zysku - jeszcze jest za wcześnie, aby prognozować. W lipcu odnotowaliśmy wzrost sprzedaży, podobnie powinno być w sierpniu, walczymy także o utrzymanie marży. Liczymy również na wypłatę dywidendy w 2017 r., jej wysokość będzie uzależniona od sytuacji panującej na rynku" - powiedział Misztal w rozmowie z ISBnews.

19 lipca Monnari wypłaciło pierwszy raz w historii spółki dywidendę, w wysokości 0,20 zł za akcję. Kwota dywidendy wyniosła 6 061 938,60 zł, stopa wypłaty dywidendy 25,4% skonsolidowanego znormalizowanego zysku netto za 2015 r. Liczba akcji objętych dywidendą to 30 309 693.

Przedstawiciele spółki podtrzymują również plany rozwoju wzrostu sieci o 3-4 tys. m2 w tym roku oraz dotyczące akwizycji - zarówno marek, jak i sieci. Jak podkreślił Misztal, trwają rozmowy z partnerami.

"Poszukujemy możliwości przejęć. Chcemy wybrać partnera, który da nam korzyści i możliwości rozwoju. Nasze poszukiwania są dość szeroko zakrojone, a rozmowy często trwają dość długo. Interesują nas zarówno nowe marki, jak i sieci - i to nie tylko związane z odzieżą" - dodał dyrektor finansowy Monnari Miłosz Kolbuszewski.

Zgodnie z założeniami powinna także przebiegać budowa nowego magazynu, której pierwszy etap ma być ukończony w tym roku.

"Wszystko jednak na chwilę obecną zależy od tego, kiedy otrzymamy niezbędne pozwolenia na budowę" - podkreślił prezes.

Obecnie Monnari ma 149 salonów firmowych w 72 miastach o łącznej powierzchni 27 800 m2. W I półr. otwarte zostały 3 nowe o powierzchni ok. 0,68 tys. m2, 5 zostało powiększonych, o łącznej powierzchni powiększenia 0,45 tys. m2, zamknięto 3 - o łącznej powierzchni 0,40 tys. m2. W II półroczu 2016 r. zostanie zrealizowana większość planowanych otwarć - 15 umów najmu negocjowanych o łącznej powierzchni ok. 4 tys. m2. Średnia wielkość salonu obecnie to 187 m2 wobec 158 m2 w 2011 r., co oznacza wzrost o 18,4%.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 213,7 mln zł w 2015 r.

Maja Święcka

(ISBnews)