"'Gwint' ma być grą AAA w swojej kategorii z dużym naciskiem na taktykę, elementami kolekcjonerskimi i mechaniką odmienną od obecnych gier tego typu. Sama gra będzie free-2-play, ale już w zamkniętej becie będzie monetyzacja gry" - powiedział Kiciński podczas konferencji prasowej.

Monetyzacja będzie obejmować mikrotransakcje, jak również płatne kampanie single player (pojawią się dopiero w otwartej grze).

"Gwint" jest również przygotowywany pod e-sport. "Czas pokaże, czy utworzy się dyscyplina wokół gry" - stwierdził prezes CD Projekt.

"Nasze ambicje wobec 'Gwinta' są ogromne. Pracuje nad grą obecnie ok. 100 osób, cały marketing. Chcemy, aby docelowo generował stałe przychody" - podkreślił Kiciński.

Dodał, że CD Projekt "lubi mobile", ale na obecną chwilę nie ma mobilnych planów dla "Gwinta".

Zamknięta beta startuje 25 października na PC i Xbox, w późniejszym terminie na PS4.

"Po kilku miesiącach ruszy otwarta wersja" - wskazał Kiciński.

Członek zarządu CD Projekt Piotr Nielubowicz podkreślił, że "Gwint" jest jedyną zapowiedzianą grą na konsole w tej kategorii, a grupa systematycznie pracuje też nad chińską wersją "Gwinta".

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier.

(ISBnews)