"GOG ma lepsze r/r wyniki sprzedażowe. W minionym okresie bieżącego roku uzyskaliśmy pierwszy raz widoczny efekt naszej technologii GOG Galaxy. Dzięki niej sprzedaliśmy przez kanał cyfrowy więcej dodatków, szczególnie 'Krew i Wino', niż samej gry 'Wiedźmin 3' rok temu. Aplikacja Galaxy pozwoliła graczom posiadającym wersję pudełkową zakup dodatków przez GOG" - powiedział Kiciński podczas konferencji prasowej.

Zaznaczył, że CD Projekt dąży do osiągnięcia synergii pomiędzy segmentami.

"Pokażemy ten efekt w grze 'Gwint'. GOG Galaxy zapewni możliwość cross play, sprofilowane usługi online pod rozgrywkę, tryb multiplayer. Każdy z naszych segmentów skupi się na tym co potrafi najlepiej. Ten kierunek będzie dominował również w kolejnych projektach. Galaxy w naszej strukturze odpowiada za online" - dodał prezes CD Projekt.

Członek zarządu ds. finansowych Piotr Nielubowicz, wskazał że znacząca sprzedaż dodatków do 'Wiedźmina 3' w kanale cyfrowym poprawiła marże brutto na sprzedaży w I półroczu.

Grupa osiągnęła po I półroczu 42% rentowności netto, z czego jest bardzo zadowolona. Nielubowicz wskazał, że CD Projekt od minionego półrocza pokazuje nakłady na gry w aktywach trwałych i będą one podlegały amortyzacji.

"Widać teraz, ile wydajemy na bieżącą produkcje gier, czyli blisko 29 mln w I półroczu, co jest związane ze zwiększeniem skali działalności i większą liczbą produkcji. Dwa największe projekty w toku to 'Cyberpunk 2077' i 'Gwint'" - powiedział członek zarządu CD Projekt.

Należności grupy wynoszą 103 mln zł, środki pieniężne 504 mln zł, a przepływy operacyjne sięgnęły 140 mln po pierwszych sześciu miesiącach roku.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier.

(ISBnews)