Zysk operacyjny wyniósł 6,53 mln zł wobec 4,25 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 217,38 mln zł w II kw. 2016 r. wobec 211,56 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2016 r. spółka miała 11,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 10,43 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 285,85 mln zł w porównaniu z 310,47 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2016 r. wyniósł 5,28 mln zł wobec 58 tys. zł straty rok wcześniej.

"Pierwszą połowę roku uważamy za udaną i zgodną z naszymi oczekiwaniami. Sprawdziła się strategia skumulowania większości przeglądów technicznych w pierwszym kwartale 2016 r. i zapewnienie maksymalnej dostępności samolotów już w kwietniu. Pozwoliło to zrealizować więcej rejsów ad-hoc niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a to miało pozytywne przełożenie na osiągnięte wyniki. W ostatnich tygodniach I półrocza do obsługi połączeń weszły dwa kolejne samoloty, jednak ich pełny wpływ na wyniki będzie widoczny począwszy od trzeciego kwartału 2016 r." - powiedział członek zarządu i dyrektor generalny Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.

Spadek cen paliwa lotniczego pomimo zwiększenia skali działalności i większej liczby rejsów może przełożyć się na niższe przychody w całym roku, ale w związku z mechanizmami zawartymi w kontraktach z touroperatorami nie powinno mieć to wpływu na zyski i rentowność. Spółka oczekuje, że 2017 r. będzie bardziej stabilny niż rok 2016.

"Finalizujemy już rozmowy z klientami na temat siatki połączeń w sezonie lato 2017 i zima 2017/18. Nastroje na rynku są dobre i oczekujemy dalszego wzrostu liczby połączeń" - dodał Polaniecki.

Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach. Flota Enter Air składa się z 19 samolotów Boeing 737. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2015 r. W 2015 r. miała 757 mln zł przychodów.

(ISBnews)