Strata operacyjna wyniosła33 tys. zł wobec 300 tys. zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 21,62 mln zł w II kw. 2016 r. wobec 21,88 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2016 r. spółka miała 1,23 mln zł skonsolidowanej straty netto w porównaniu z 0,72 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 40,68 mln zł w porównaniu z 39,87 mln zł rok wcześniej.

Strata operacyjna w I poł. 2016 r. wyniosła 1,27 mln zł wobec 0,98 mln zł rok wcześniej, a EBITDA wyniosła 0,97 mln zł wobec 1,12 mln zł rok wcześniej.

Spółka szacowała wcześniej skonsolidowane przychody ze sprzedaży w I poł. 2016 r. na poziomie ok. 40,7 mln zł, stratę z działalności operacyjnej ok. 1,3 mln zł, EBITDA ok. 1 mln zł i stratę netto ok. 1,2 mln zł po I półroczu 2016 r.

"Grupa K2 Internet zamknęła pierwsze półrocze na poziomie porównywalnym do roku ubiegłego z przychodami w wysokości 40,7 mln zł. Na wynikach Grupy zaważyły przede wszystkim ograniczenie aktywności reklamowej spółek Skarbu Państwa oraz wydłużające się postępowania przetargowe" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Spowolnienie sprzedaży w pierwszym półroczu było odczuwalne we wszystkich segmentach działalności K2 Internet. Jednocześnie spółka obserwuje już poprawę w bieżącym półroczu, na co największy wpływ mają pozyskane nowe projekty.

"Sporo planowanych kampanii marketingowych zostało również przesuniętych na drugą połowę roku. W związku z tym zarząd spodziewa się poprawy wyników w drugim półroczu i w efekcie zakończenia 2016 r. na poziomie porównywalnym do ubiegłego roku" - czytamy dalej.

Od kilku miesięcy w K2 Internet trwa przegląd możliwości rozwoju strategicznego i zakończenie tego procesu planowane jest na III kwartał.

"Efektem przeglądu będzie nowa strategia, nad którą pracujemy i będziemy chcieli ją pod koniec roku zaprezentować rynkowi. Kilkumiesięczny proces umożliwił nam bardzo dokładne zbadanie trendów i możliwości oraz ustalenie pożądanych kierunków wzrostu dla Grupy. Nasze wnioski obejmą zarówno zmianę struktury wewnętrznej, jak i rozwój nowych produktów i usług z wyższą marżowością" - powiedział prezes Tomasz Tomczyk, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2016 r. wyniosła 0,23 mln zł wobec 3,57 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa K2 Internet działa w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Spółka jest notowana na GPW od 2008 roku.

(ISBnews)