"Co istotne, jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do przejęć zarówno strategicznie, o czym świadczy doskonały track-record optymalizacji przejmowanych podmiotów, jak też finansowo - dysponujemy niezbędną gotówką i nie posiadamy żadnego zadłużenia. Mamy nadzieję, że jeszcze w 2016 roku uda nam się przeprowadzić kolejną transakcję akwizycyjną, która pozwoli na zwiększenie naszego zysku EBITDA o co najmniej 2-3 mln zł" - powiedział Olechowski, cytowany w komunikacie.

Ocenia on, że za Mediacap bardzo dobry kwartał, zwraca szczególnie uwagę na znaczący wzrost EBITDA (w II kw. +46,9% r/r) oraz zysku netto (II kw. +46,1% r/r).

"Poprawiliśmy wynik w segmencie Marketing, którego zespół stworzył takie głośne kampanie. […] W drugiej połowie roku będziemy realizowali nowe zlecenia dla takich klientów, jak: Google, BBC i PGE. Poprawa rentowności Grupy to przede wszystkim zasługa naszej strategii zwiększenia marż w segmencie Data, zajmującym się gromadzeniem, analityką i obróbką dużych zbiorów danych. Posiadamy rewelacyjny zespół wyspecjalizowany w analityce danych w IQS oraz team doświadczonych programistów w Egde Technology. Od kilku miesięcy skupiliśmy się na intensywnym rozwoju wystandardyzowanych i powtarzalnych produktów, w tym rozwiązań innowacyjnych technologicznie w obszarach Big Data, Cloud i Machine Learning" - dodał prezes.

Wskazał, że jednym z nich jest Plastream - platforma cloudowa do zarządzania i analityki treści wideo, którą firma buduje w sposób zintegrowany z Microsoft Azure.

"Widzimy duże zainteresowanie tego typu produktami, nie tylko w Polsce, ale także na świecie, dlatego jesienią planujemy ogłosić plan jego dalszego rozwoju. Wierzymy, że to właśnie wzmocnienie oferty produktowej stanie się siłą napędową naszego wzrostu organicznego w następnych kwartałach" - zapowiedział Olechowski.

Mediacap SA to grupa świadcząca usługi z zakresu marketingu, IT oraz badań rynku i opinii publicznej. Od 2008 r. była notowana na NewConnect.

(ISBnews)