statystyki

Zakupy spożywcze w sieci w pierwszej połowie 2016

31 sierpnia 2016, 15:25 | Aktualizacja: 01.09.2016, 15:28
Źródło:Informacja prasowa

Aż 58% Polaków na duże zakupy spożywcze w hipermarketach traci nawet do 3 godzin tygodniowo , dlatego coraz częściej wybierają szybkie i wygodne kupowanie w sieci. Według danych supermarketu online Frisco.pl za przeciętny koszyk w pierwszym półroczu 2016 roku klienci zapłacili ponad 250 zł. Jakie produkty wybierali najczęściej?

Reklama

Reklama

Kupowanie online odzieży, elektroniki czy książek jest już zjawiskiem powszechnym. Natomiast wciąż dla wielu osób zakup produktów spożywczych przez Internet stanowi pewną barierę. Jednak jak pokazuje analiza porównawcza zamówień we Frisco.pl z pierwszej połowy 2016 roku z analogicznym okresem w roku 2015, rynek e-grocery cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Klienci coraz bardziej przekonują się do robienia zakupów spożywczych przez Internet i zyskują do nich zaufanie, czego wynikiem jest coraz większy udział sprzedaży owoców, warzyw czy innych produktów świeżych, jak mięso czy sery.

Koszyk większy i tańszy

W pierwszym półroczu 2016 roku przeciętny konsument wydał na zakupy we Frisco.pl ok. 250 zł, co jest kwotą nieco mniejszą niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tymczasem, średnia liczba produktów w jednym zamówieniu w 2016 roku wzrosła o średnio 6%.

Niższa wartość koszyka w pierwszej połowie 2016 roku w porównaniu z 2015, przy większej liczbie produktów, wynika ze zmiany polityki cenowej, jaką wprowadziliśmy w październiku 2015 roku – mówi Tomasz Dębowski, Dyrektor marketingu Frisco.pl – Obniżyliśmy ceny, które obecnie kształtują się na poziomie hipermarketów czy dyskontów, więc nasi klienci nie muszą wybierać między wygodnym zamawianiem w sieci, a czasochłonnymi zakupami w sklepach stacjonarnych. Kupowanie produktów spożywczych online nie oznacza już dodatkowego płacenia za wygodę, gdyż istnieje opcja darmowej dostawy. Oferujemy zarówno niską cenę oraz oszczędność czasu, a jednocześnie produkty najwyższej jakości.

Rosnące zaufanie do świeżych produktów

Polacy przekonują się do wysokiej jakości produktów kupowanych online i coraz częściej wybierają artykuły świeże, takie jak owoce i warzywa. W 2015 roku 63% koszyków, zawierało te produkty, natomiast obecnie już 71%. W pierwszym półroczu 2016 największą popularnością cieszyły się cytryny i banany, z warzyw najczęściej wybierano czerwoną paprykę. Jednocześnie te artykuły znalazły się w Top 5 najczęściej kupowanych produktów. Średnie wydatki na owoce i warzywa przypadające na jeden koszyk wzrosły o blisko 15% w 2016 roku. Podobny wzrost widać w kategorii świeża żywność (mięso, nabiał). Klienci coraz bardziej przekonują się do świeżych produktów dostarczanych bezpośrednio od dostawców pod indywidualne zamówienia. To unikalne rozwiązanie na rynku dostępne jest wyłącznie we Frisco.pl. W pierwszej połowie 2016 roku produkty z kategorii świeża żywność znalazły się w 81% koszyków, kiedy jeszcze rok temu odsetek ten wynosił 71%.

Takie wyniki pokazują, że Polacy zyskują zaufanie do zakupów online i przekonują się, że produkty z internetowych supermarketów często charakteryzuje wyższa jakość i świeżość niż produktów ze sklepów stacjonarnych. – Naszą największą przewagą jest dostarczanie świeżych produktów bezpośrednio od dostawców. Produkty zamawiane we Frisco nie leżą na półkach sklepowych. Są staranie pakowane pod indywidualne zamówienie danego klienta oraz odpowiednio zabezpieczane na czas dostawy. To wszystko sprawia, że artykuły kupione na Frisco.pl są zawsze świeże i pokonują najkrótszą drogę od dostawcy pod dom klienta – podsumowuje Tomasz Dębowski.

Zakupy w sieci coraz bardziej popularne

W pierwszym półroczu 2016 roku częstotliwość robienia zakupów spożywczych na Frisco.pl wzrosła o prawie 13% w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku, co potwierdza, że polscy konsumenci coraz częściej wybierają wygodne sklepy internetowe zamiast sklepów stacjonarnych. Najpopularniejszy dzień składania zamówień pozostał ten sam – nadal najwięcej zamówień robionych jest w czwartek (18,4%), a najczęściej odbieramy dostawy w piątki (19,17%). Sposób robienia zakupów spożywczych w sieci wśród Polaków różni się także m.in. ze względu na płeć: aż 92% użytkowników Frisco.pl stanowią kobiety, jednak średnio na pojedyncze zakupy wydają o około 40 zł mniej.

Reklama

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze