Made in Poland dostanie nowego patrona. Rząd tworzy agencję, która pomoże towarom, usługom i kapitałowi znad Wisły podbijać nowe rynki - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Z informacji gazety, która dotarła do szczegółów planu wsparcia polskich firm, wynika, że pomocą w ekspansji zagranicznej firm znad Wisły zajmie się nowy podmiot – Agencja Handlu i Inwestycji (AHI).

Założenia programu będą dziś zaprezentowane w czasie Forum Ekonomicznego w Krynicy Zdroju przez Pawła Borysa, prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju i Radosław Domagalski, wiceminister rozwoju.

— Instytucja powstanie na fundamencie PAIIZ, ale będzie miała znacznie szersze spektrum działania i budżet. PAIIZ zarządzała 12 mln zł, a my chcemy, żeby już na starcie nowa agencja miała ponad 10-krotnie więcej — podkreśla wiceminister rozwoju.

Nowy podmiot zajmie się koordynacją wszystkich instrumentów operacyjnych, misji gospodarczych, targów i programów dla poszczególnych rynków czy sektorów gospodarki. AHI wejdzie do grupy Polskiego Funduszu Rozwoju.

Reklama

Zmiany zajdą również w obszarze dyplomacji ekonomicznej. Wiele z działających dziś wydziałów promocji handlu i inwestycji (WPHI), które działają przy ambasadach, zostanie zlikwidowanych. Ich miejsce zajmie 69 specjalnych trade office, które mają działać jako przedstawicielstwa zagraniczne nowej agencji – czytamy w „PB”.

>>> Czytaj też: 3840 km nowych dróg za prawie 81 mld zł. Oto plan na lata 2014-2023