Rynek produktów dla dzieci obejmuje żywność, zabawki, odzież i kosmetyki. Rynek ten urósł w 2015 r. o 4,6 proc. do 9,48 mld zł – wynika z danych firmy badawczej PRM, cytowanych przez "Puls Biznesu".

"Z prognoz wynika, że w latach 2016-21 dynamika wzrostu będzie wynosić 4,5-5 proc. rocznie" – pisze dziennik.

Mimo niskiej liczby urodzeń w Polsce oraz spadającej dzietności większość firm już odczuła wzrost obrotów w tym sektorze. Trudno ocenić w jakim stopniu program 500+ się do tego przyczynił, "szczególnie, że w praktyce pieniądze trafiły do rodzin niedawno", ale nie ulega wątpliwości, że 500+ wpłynęło na zwiększenie obrotów.

Fundusze przekazywane rodzinom w ramach programu 500+ są częściowo wykorzystywane na zakupy w sektorze odzieżowym – powiedział "Pulsowi Biznesu" prezes Redanu Bogusz Kruszyński. "W sierpniu zanotowaliśmy wysoką dynamikę w części dyskontowej TXM, oferującej również odzież dla dzieci. Obroty w ujęciu rok do roku poprawiły się aż o 31 proc." – wskazał.

>>> Czytaj też: Sprytna metoda da rządowi 10 mld zł. Stracą akcjonariusze państwowych spółek