statystyki

Rynek produktów dla dzieci wciąż rośnie. Powód? Program 500 plus

8 września 2016, 08:00 | Aktualizacja: 08.09.2016, 08:01
Źródło:PAP
Figurki Lego, fot. Simon Dawson/Bloomberg

Figurki Lego, fot. Simon Dawson/Bloombergźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Simon Dawson

Choć Polacy nadal wydają na produkty dla dzieci mniej niż mieszkańcy krajów zachodnich, wydatki z roku na rok rosną. Wart blisko 10 mld zł rynek towarów dla dzieci wciąż rośnie; nie przeszkadza mu nawet nieubłagana demografia – pisze "Puls Biznesu".

Reklama

Reklama

Rynek produktów dla dzieci obejmuje żywność, zabawki, odzież i kosmetyki. Rynek ten urósł w 2015 r. o 4,6 proc. do 9,48 mld zł – wynika z danych firmy badawczej PRM, cytowanych przez "Puls Biznesu".

"Z prognoz wynika, że w latach 2016-21 dynamika wzrostu będzie wynosić 4,5-5 proc. rocznie" – pisze dziennik.

Mimo niskiej liczby urodzeń w Polsce oraz spadającej dzietności większość firm już odczuła wzrost obrotów w tym sektorze. Trudno ocenić w jakim stopniu program 500+ się do tego przyczynił, "szczególnie, że w praktyce pieniądze trafiły do rodzin niedawno", ale nie ulega wątpliwości, że 500+ wpłynęło na zwiększenie obrotów.

Fundusze przekazywane rodzinom w ramach programu 500+ są częściowo wykorzystywane na zakupy w sektorze odzieżowym – powiedział "Pulsowi Biznesu" prezes Redanu Bogusz Kruszyński. "W sierpniu zanotowaliśmy wysoką dynamikę w części dyskontowej TXM, oferującej również odzież dla dzieci. Obroty w ujęciu rok do roku poprawiły się aż o 31 proc." – wskazał.

>>> Czytaj też: Sprytna metoda da rządowi 10 mld zł. Stracą akcjonariusze państwowych spółek

Reklama

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze