statystyki

Litwa, Łotwa i Estonia się dogadały. Rail Baltica może wreszcie ruszyć

9 września 2016, 07:03 | Aktualizacja: 09.09.2016, 07:13
Źródło:PAP
Transeuropejski szlak Rail Baltica, łączący Helsinki, Tallin, Rygę, Wilno, Warszawę i Berlin. Źródło: Ministerstwo transportu i komunikacji Łotwy

Transeuropejski szlak Rail Baltica, łączący Helsinki, Tallin, Rygę, Wilno, Warszawę i Berlin. Źródło: Ministerstwo transportu i komunikacji Łotwyźródło: Domena Publiczna

Litwa, Łotwa i Estonia uzgodniły sposób rozliczania przetargów na roboty przy budowie łączącej je m.in. z Polską trasy. Bruksela nie zabierze im dofinansowania – informuje "Rzeczpospolita".

Reklama

Reklama

Podczas posiedzenia rady nadzorczej spółki joint venture RB Rail przedstawiciele republik nadbałtyckich porozumieli się co do wspólnego modelu zakupów i podziału stref odpowiedzialności przy realizacji trasy kolejowej Rail Baltica - poinformowała spółka w czwartek.

Litwa, Łotwa i Estonia uzgodniły, że wszystkie przetargi zostaną podzielone na trzy grupy: przetargi tylko spółki RB Rail, własne każdego państwa i odpowiedzialnej za inwestycję organizacji pod kontrolą spółki oraz wspólne dla wszystkich zakupy.

Rail Baltica ma być gotowa do 2024 r. Połączy Estonię, Łotwę i Litwę z Polską i Niemcami (Berlin). W planach jest przedłużenie trasy do Wenecji, a także tunel podmorski między Tallinem a Helsinkami. W tym roku Litwa zakończy modernizację odcinka od granicy z Polską do Kowna.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej"

Reklama

Reklama

  • Gaja(2016-09-10 11:05) Odpowiedz 62

    Warszawa - wielki hamujący rozwój Polski. Sama nie ma obwodnicy i innym nie daje ich zbudować. Na naszym osiedlu jest ulica, niedawno remontowana. Połowę pieniędzy dała Warszawa ale warunek był taki, że ulicę tę remontować miała SKANSKA. OK, niech robią. Zrobili tak, że chodnik jest niżej od ulicy, fajnie się chodzi w deszczu. Nasi lokalni budowlańcy zrobiliby lepiej, taniej i szybciej, ale cóż, Warszawa współfinansuje - Warszawa decyduje. Pozdrowienia od 36 mln nie Warszawiaków. O reprywatyzacji i likwidacji małego handlu w centrum Stolicy nie wspomnę.

  • ghjkl(2016-09-10 10:31) Odpowiedz 53

    Co z obwodnica Warszawy??? I mostami dla dwoch milionow ludzi?!

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze