Agata Majecka, general manager w Zenith, tłumaczy, że większa ostrożność reklamodawców to efekt niepewnej sytuacji gospodarczej i niższej od spodziewanej konsumpcji.
– Choć perspektywy dla rozwoju polskiej gospodarki w kolejnych kwartałach są dobre, to niepewność – zarówno co do krajowej polityki podatkowej i regulacyjnej rządu, jak i co do skutków Brexitu i sytuacji wewnątrz Unii Europejskiej – pogarsza nastroje ekonomiczne – mówi Majecka.
Śmielej reklamodawcy inwestują za granicą, wartość globalnego rynku wzrośnie w tym roku o 4,4 proc. Eksperci zauważają spadek wydatków na reklamę internetową wyświetlaną na ekranach komputerów (desktop). Pomiędzy 2015 a 2018 r. nakłady na ten segment zmniejszą się o 10,7 mld dol. W tym samym czasie udział reklamy mobilnej w tym torcie wzrośnie o 81,3 mld dol. ⒸⓅ