statystyki

Dobra zmiana osłabiła rynek reklamowy

13 września 2016, 19:09 | Aktualizacja: 13.09.2016, 19:09
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Rynek reklamowy

Rynek reklamowyźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Niemal 7 mld zł sięgną wydatki reklamowe na polskim rynku w tym roku – szacuje agencja mediowa Zenith. Ale prognozowana dynamika wzrostu inwestycji w reklamę w ciągu ostatnich miesięcy spadła o 0,2 pkt proc. i wynosi obecnie 3 proc.

Reklama

Reklama

 Agata Majecka, general manager w Zenith, tłumaczy, że większa ostrożność reklamodawców to efekt niepewnej sytuacji gospodarczej i niższej od spodziewanej konsumpcji.

– Choć perspektywy dla rozwoju polskiej gospodarki w kolejnych kwartałach są dobre, to niepewność – zarówno co do krajowej polityki podatkowej i regulacyjnej rządu, jak i co do skutków Brexitu i sytuacji wewnątrz Unii Europejskiej – pogarsza nastroje ekonomiczne – mówi Majecka.

Śmielej reklamodawcy inwestują za granicą, wartość globalnego rynku wzrośnie w tym roku o 4,4 proc. Eksperci zauważają spadek wydatków na reklamę internetową wyświetlaną na ekranach komputerów (desktop). Pomiędzy 2015 a 2018 r. nakłady na ten segment zmniejszą się o 10,7 mld dol. W tym samym czasie udział reklamy mobilnej w tym torcie wzrośnie o 81,3 mld dol. ⒸⓅ

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Reklama

Reklama

  • lech2011(2016-09-13 20:11) Odpowiedz 51

    Czy prognoza - 0,2% nie mieści się czasem w granicach błędu statystycznego ?

  • Piotr34(2016-09-13 20:01) Odpowiedz 51

    NO i co?Mniej prania mozgow bedzie.A konsumpcji akurat to jest wiecej na krajowym rynku wiec nie wiem do czego ta Majecka pije.

  • aa(2016-09-14 04:40) Odpowiedz 10

    "prognozowana dynamika wzrostu inwestycji w reklamę w ciągu ostatnich miesięcy spadła o 0,2 pkt proc." Haha prognozowana spadnie o 0,2 pkt proc? To jest temat na artykuł?

  • aa(2016-09-14 04:40) Odpowiedz 10

    "prognozowana dynamika wzrostu inwestycji w reklamę w ciągu ostatnich miesięcy spadła o 0,2 pkt proc." Haha prognozowana spadnie o 0,2 pkt proc? To jest temat na artykuł?

  • 123123(2016-09-14 13:42) Odpowiedz 00

    głupi artykuł z zaczepkami politycznymi....

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze