"Do postępowania przystąpili producenci: Stadler Polska, Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz oraz Newag" - czytamy w komunikacie.

Postępowanie zakłada dostawę czternastu trzyczłonowych elektrycznych pojazdów trakcyjnych wraz z ich 12-letnim okresem utrzymywania. Złożone oferty zostały ocenione na podstawie czterech kryteriów, wśród których cena pojazdów stanowiła 40%, koszt utrzymania – 30%, współczynnik efektywności kosztowej – 20% i liczby siedzeń stałych – 10%. Wskazane kryteria są policzalne i obiektywne. Nie były kwestionowane przez żadnego z oferentów, podano również.

"Pierwsza partia nowych pociągów (4 szt.) wyjedzie na tory województwa łódzkiego do września 2018 roku. Druga i ostatnia do końca 2019 r. Nowe pojazdy pozwolą na rozwój siatki połączeń przewoźnika - z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, Radomska i Piotrkowa Trybunalskiego oraz, a po zelektryfikowaniu linii nr 25 również do Opoczna. Planowane jest również uruchomienie nowej trasy Kutno- Łowicz- Skierniewice" - czytamy w komunikacie.

Stadler Polska specjalizuje się w produkcji elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych z rodziny Flirt i GTW. Zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach powstał w 2007 roku na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej po tym, jak w czerwcu 2006 roku Stadler otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska). Produkowane są tam pojazdy dla przewoźników z całej Europy, a w firmie Stadler Polska zatrudnienie znajduje ponad 600 pracowników. Do końca września 2015 siedlecki zakład opuściło 240 gotowych pojazdów.

Reklama

Spółka Łódzka Kolej Aglomeracyjna powstała 10 maja 2010 roku. Jej powołanie miało na celu zapewnienie efektywnej organizacji i funkcjonowania pasażerskiego ruchu kolejowego w regionie łódzkim.