Szef zespołu ds. zawieszenia w europejskim centrum badawczo-rozwojowym Mazdy pod Frankfurtem w Niemczech podkreślił, że prace nad tym rozwiązaniem trwały od ponad sześciu lat. Przy udziale jednego z japońskich instytutów badawczych udało się stworzyć system GVC (G-Vectoring Control), który umożliwia dostosowanie wartości momentu obrotowego silnika do sposobu, w jakim kierowca operuje kołem kierownicy - tłumaczył Fritsche.

"Ideą jest wykorzystanie momentu obrotowego silnika do wygenerowania siły przeciążenia na przednią oś samochodu. To wpływa (zmniejszenie wartości momentu obrotowego) na wzrost przyczepności kół i zwiększa precyzję prowadzenia pojazdu" - tłumaczył inżynier japońskiego koncernu. Dodał, że w sytuacji, w której kierowca będzie utrzymywał stały skręt kierownicy, system zwiększy wartość momentu obrotowego co doprowadzi do dociążenia tylnej osi i poprawy stabilności toru jazdy.

Fritsche zwrócił uwagę, że działanie GVC odczuwalne jest szczególnie w warunkach słabej przyczepności na drodze.

Mazda przekonuje, że zastosowanie systemu zwiększy nie tylko stabilność i przyczepność pojazdu, ale w szczególności wpłynie na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także zmniejszy ich poziom zmęczenia jazdą.

Reklama

System GVC debiutuje w Europie w modelach rocznikowych 2017 Mazdy 3 i Mazdy 6. (PAP)