"Zysk netto Grupy wyniósł 64,6 mln zł. Zadowalający poziom zysku udało się utrzymać między innymi dzięki zwiększeniu obrotów, poszerzeniu oferty produktowej również o produkty spoza grupy IT, poszerzaniu bazy klientów, ciągłemu udoskonalaniu narzędzi e-commerce oraz kontynuacji działań optymalizujących koszty sprzedaży" - czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 98,63 mln zł wobec 100,15 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA Grupy wyniosła w tym okresie 112,29 mln zł, co oznacza wzrost o 4% r/r.

"Wynik EBITDA, po skorygowaniu o przypadające na ten okres koszty migracji do centrum logistycznego w Magnicach (proces o charakterze przejściowym), wzrósł o 7% r/r, do 116 mln zł. Należy przy tym pamiętać, że porównywalność wyników finansowych rok do roku na niższych poziomach zaburza dodatkowo rozpoczęcie naliczania w IV kw. 2015 r. amortyzacji nowego centrum dystrybucyjnego (ok. 1 mln zł/kwartał) oraz ponoszenie kosztów finansowania nowej inwestycji" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 553,07 mln zł w r.fin. 2015/2016 wobec 6 793,16 mln zł rok wcześniej.

"W samym minionym kwartale, tj. w okresie kwiecień - czerwiec 2016 roku (II kw. roku kalendarzowego, IV kw. roku finansowego 2015/2016) Grupa AB zdecydowanie przyspieszyła ekspansję biznesową, notując wzrost przychodów o aż 30% rok do roku, za którym stoi w dużej mierze bardzo dobra sprzedaż w Czechach w zakresie asortymentu telco, szczególnie marek Apple, Samsung i Huawei. Wynik EBITDA, po skorygowaniu o przypadające na ten okres koszty migracji do centrum logistycznego w Magnicach, wzrósł o 7% r/r, do 26,2 mln zł. Analogicznie skorygowany zysk netto to 14,9 mln zł" - napisano także w komunikacie.

"W roku obrotowym 2015/2016 Grupa AB odnotowała 11% wzrost przychodów ze sprzedaży. Przychody grupy w okresie od 1 lipca 2015 do 30 czerwca 2016 wyniosły 7 533 068 tys. zł. Dynamiczny wzrost obrotów był możliwy dzięki aktywnym działaniom podejmowanym przez
spółki grupy (takich jak dywersyfikacja oferty, wysoka jakość usług około sprzedażowych, zawieranie nowych umów dystrybucyjnych oraz wzrostu obrotu na dotychczasowych umowach, w tym prestiżowych kontraktach z Apple), jak również dzięki poszerzaniu asortymentu spoza IT - RTV/AGD" - czytamy w raporcie rocznym.

Ponadto Grupa kontynuuje działania nad rozwojem istniejących sieci franczyzowych, takich jak Alsen w Polsce, Comfor i Premio w Czechach i Słowacji, a także nad nowymi: w Polsce - Kakto (AGD/RTV), Optimus (integratorzy) i Wyspa Szkrabów (zabawki) oraz w Czechach - Digimax (rozwiązania mobilne i smart home). Spółka Rekman zajmuje się hurtową sprzedażą zabawek i gier planszowych dla dzieci.

"Rozwój sprzedaży w segmencie dystrybucji zabawek i szerzej kategorii wszystko dla dziecka zapewni grupie w przyszłości perspektywę dalszego wzrostu skali działania" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w r.fin. 2015/2016 wyniósł 50,9 mln zł wobec 53,13 mln zł zysku rok wcześniej.

W I połowie 2016 roku Grupa AB umocniła się na pozycji lidera regionu CEE, będąc numerem 1 zarówno na rynku polskim, jak również u naszych południowych sąsiadów – w Czechach i na Słowacji, wskazano w komunikacie.

"Nasze udziały rynkowe rosną, a sprzedaż rozwijamy dzięki zdrowym relacjom z klientami, efektywności operacyjnej, budowanemu przez ponad 25 lat know-how, inwestycjom w innowacje, wiodącej pozycji w zakresie rozwiązań e-commerce oraz najszerszemu portfolio produktowemu (96 tys. produktów), jakie znajduje się realnie u nas w magazynach, dostępnych od ręki, a nie tylko w ofercie" - powiedział prezes Andrzej Przybyło, cytowany w komunikacie.

Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.

(ISBnews)