Ponad 72 proc. ogółu badanych uważa, że pieniądze są potrzebne w życiu, by realizować swoje cele. Jednocześnie najbardziej reprezentatywna wśród Millennialsów grupa osób w wieku 25-32 lata twierdzi, że lubi zarabiać pieniądze. Jest ich aż 63 proc. Wynik jest oczywisty. Grupa ta jest najbardziej produktywna spośród wszystkich badanych.

Najczęstszym powodem oszczędzania są podróże. Odkłada na nie aż 63 proc. oszczędzających na większe wydatki, natomiast blisko połowa odkłada pieniądze na samochód. Oszczędzający w wieku 16-19 lat częściej zbierają pieniądze na sprzęt komputerowy i telefoniczny (57 proc.) oraz ubrania (61 proc.), a Ci powyżej 25 roku życia, na mieszkanie (aż 55 proc.).

Przedstawiciele generacji Y znają usługi bankowe i chętnie z nich korzystają. Najbardziej znane z nich to konto oszczędnościowe oraz karta kredytowa – słyszało o nich odpowiednio 92 proc. i 74 proc. ogółu respondentów. 90 proc. badanych Polaków w wieku 16-40 lat posiada konto w banku. Z takiej usługi częściej korzystają osoby w wieku 25-40 lat (96 proc.), rzadziej natomiast młodsi w wieku 16-19 lat (64 proc.).

- Tworząc raport staraliśmy się kompleksowo przedstawić zwyczaje finansowe pokolenia wchodzącego w dorosłość w XXI wieku. Wskazania dotyczące chęci do oszczędzania przez pokolenie Millennium napawają optymizmem. Generacja, na temat której powstało tak wiele stereotypów, coraz częściej ujawnia swoją różnorodność. To główna wartość tych badań – mówi Tomasz Misiak, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej w Banku Millennium.

Reklama

Statystyczni Millennialsi obalają więc mity narosłe wokół swojego pokolenia. Badania pokazują także, że młodzi Polacy myślą o gromadzeniu oszczędności. Tym, co ich ogranicza, nie jest jednak brak świadomości o potrzebie oszczędzania, ale raczej niewystarczające w ich mniemaniu środki finansowe.

Celem przygotowania raportu było poszerzenie wiedzy o pokoleniu, które wkrótce będzie podejmowało kluczowe decyzje polityczne i gospodarcze. Już dziś coraz bardziej znaczące stają się ich decyzje konsumenckie a branża finansowa, projektując swoje usługi i produkty w coraz większym stopniu uwzględnia potrzeby osób w wieku nastoletnim.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w grupach wiekowych: 16-19, 20-24, 25-32 i 33-40 lat. Reprezentatywność zachowano ze względu na: wiek, płeć wielkość miejscowości zamieszkania i wykształcenie. Pełna treść raportu będzie zaprezentowana w październiku 2016 roku.

>>> Polecamy: Baby boomers ciągną stopy procentowe w dół