Władze Warszawy podpisały umowę, na mocy której miasto otrzyma 1,83 mld zł dofinansowania unijnego na rozbudowę II linii metra o 6 stacji na dwóch odcinkach, o łącznej długości ok. 6 km. Inwestycja warta jest 3,16 mld zł i ma zostać ukończona do 2019 r. Miasto przygotowuje się obecnie do aplikacji o środki na kolejne etapy rozbudowy metra i chce ukończyć całą II linię podziemnej kolei do 2022 r.

W ramach inwestycji, dla której właśnie zawarto umowę, zostaną rozbudowane odcinki północno-wschodni oraz zachodni. Za Dworcem Wileńskim powstaną stacje: Szwedzka, Targówek i Trocka, a w dzielnicy Wola: Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Zakres projektu obejmuje również rozbudowę Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty, prace przygotowawcze III etapu (przygotowanie dokumentacji projektowej, studium badań itp.) oraz zakup nowego taboru - 13 pociągów. Realizacja projektów (ponoszenie kosztów) określona jest na lata 2015-2019.

"Pierwsi pasażerowie pojadą metrem na nowych odcinkach w 2019 r. Po wschodniej stronie prace już się rozpoczęły i wyprzedzają harmonogram. 'Zachód' będzie musiał przyspieszyć, w przyszłym tygodniu podpiszemy umowę z wykonawcą. Przygotowujemy też budowę kolejnych odcinków, by w tej perspektywie UE ukończyć w całości II linię metra. Dzięki dofinansowaniu prace mogą postępować bardzo szybko" - powiedziała wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska podczas podpisania umowy.

Obecny na uroczystości wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki podkreślił, że budowa sprawnego systemu komunikacyjnego jest ważnym elementem rozwoju Warszawy jako nie tylko centrum gospodarczego Polski, ale całej Europy Centralnej.

Po ukończeniu odcinków metra do stacji Trocka na wschodzie i Księcia Janusza na zachodzie do realizacji pozostaną jeszcze 3 stacje na prawym brzegu Wisły oraz 5 stacji na Woli i Bemowie plus Stacja Techniczno-Postojowa Mory.

Reklama

Centralny odcinek II linii metra został uruchomiony w 2015 r.

>>> Czytaj też: Metro i pociąg hybrydowy z Polski? Rząd wpompuje miliardy w Dolinę Kolejową