"Jeszcze w tym roku planujemy premierę najnowszej produkcji - 'Robonauts'. Wraz z promocją 'Robonauts', będziemy wchodzić na rynek USA, który jest niezwykle ważny dla każdego dewelopera gier komputerowych. Gra ma szansę zostać naszą pierwszą globalną marką. Kampania promocyjna zacznie się za około miesiąc" - powiedział Pieczykolan podczas uroczystości debiutu spółki na NewConnect.

W kwestii działań wydawniczych dla chińskiego partnera - Circle Entertainment - stwierdził, że QubicGames na rynku azjatyckim jest obecny od lat i ponadto jest zadowolony z wyników sprzedaży gier w Japonii i Chinach. Prezes dodał, że celem jest budowanie globalnej pozycji, a wieloletnia współpraca z Nintendo jest szansą na szybki wzrost, dlatego planuje wydanie przynajmniej kilku nowych (w tym zewnętrznych) produkcji rocznie.

QubicGames dzięki grze "Geki Yaba Runner", dostępnej na konsole Nintendo oraz na urządzenia mobilne (iOS/Android), dotarł do ponad miliona użytkowników. Ponad 50% z nich pochodzi z Azji, a w samej Japonii była ona drugą najchętniej kupowaną aplikacją na konsole Nintendo 3DS w dystrybucji elektronicznej w lipcu 2013 roku. QubicGames jest jedynym w Polsce partnerem Nintendo od ponad 10 lat, współpracuje też z globalnym wydawcą gier Chillingo, a w czerwcu 2016 sfinalizował umowę z Circle Entertainment na wydanie Geki Yaba Runner DX na platformę Nintendo 3DS w Japonii, Korei Południowej, Chinach, na Tajwanie i w Hongkongu.

Wcześniej QubicGames zakomunikował rozpoczęcie współpracy z Circle Entertainment na publikowanie gier w Europie i Ameryce Północnej bezpośrednio przy współpracy z Sony oraz Microsoft. Kooperacja zakłada wydanie przez QubicGames 10 gier dostarczonych przez Circle Entertainment do końca 2017 roku na platformy Sony PlayStation 4, PS Vita i Microsoft XBox One. Już teraz w ramach powyższej współpracy QubicGames przygotowuje do wydania dwa tytuły na konsole PS4 oraz PS Vitę – Mr. Pumpkin Adventure oraz Koi.

Dodatkowo QubicGames rozwija globalny portal dla deweloperów i wydawców gier Adoptmygame.com. Baza obejmuje 250 gier z 40 krajów. Trwają rozmowy ze sponsorami tego projektu. Według słów Pieczykolana, do marca 2017 r. spółka chce mieć do 3 tys. użytkowników tego serwisu.

QubicGames S.A. jest studiem deweloperskim, które zostało założone w 2004 r. i wyprodukowało już łącznie ponad 20 gier wideo. Do 2012 r. spółka realizowała głównie gry na konsole Nintendo, a od 2014 r. zajmuje się także produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac.

(ISBnews)