Fabryka powstanie w Klastrze LG w Biskupicach Podgórnych, który jest częścią Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zarządzanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu. W środę odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod tę inwestycję.

Jak podkreślił wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki, inwestycja LG Chem wpisuje się w polską strategię rozwoju. „W strategii określiliśmy, że interesuje nas elektromobilność” - mówił. Dodał, że inwestycja koreańska to krok w kierunku wzmocnienia wysokich technologii w obszarze produkcji baterii litowo-jonowych.

„Nasza strategia elektromobilności ma doprowadzić w Polsce do wyprodukowania samochodów elektrycznych; do tego, by w Polsce jeździło coraz więcej samochodów elektrycznych i byśmy mogli lepiej chronić nasze środowisko” - mówił.

Morawiecki podkreślił, że budowa fabryki LG Chem przyczyni się również do rozwoju nowych technologii. „W tym zakładzie zostanie zatrudnionych wielu specjalistów. Będzie to również rozsada dla myśli technologicznej i wielu polskich kooperatorów będzie z tego korzystało” - dodał.

Reklama

Wicepremier powiedział również, że „ w październiku, w listopadzie usłyszymy o kolejnych krokach w branży motoryzacyjnej". "Zobaczymy, że Polska może być ciekawym centrum motoryzacyjnym, w szeroki rozumieniu tego słowa” - dodał.

Fabryka w Biskupicach Podgórnych ma powstać do 2018 r. W 2019 r. powinna już produkować ponad 100 tys. baterii rocznie, wyłącznie do samochodów elektrycznych, które będą mogły pokonywać dystans do 320 km na jednym ładowaniu.

Ma to być pierwsza fabryka masowej produkcji baterii litowych branży automotive w Europie. W zakładzie mają powstawać wszystkie komponenty baterii - od elektrod do ogniw, modułów, po kompletne moduły zasilające.

Jak podano, nowa fabryka będzie częścią globalnego systemu produkcyjnego LG Chem, opartego na czterech międzynarodowych lokalizacjach, największych w tej branży. System baz produkcyjnych będą tworzyć fabryki: w Ochang w Korei Południowej, Holland w Stanach Zjednoczonych, Nanjing w Chinach i we Wrocławiu, o rocznej zdolności produkcyjnej 280 tys. baterii do samochodów elektrycznych.

LG Chem ma 90 proc. udziału w światowym rynku baterii do aut elektrycznych. Firma działa na rynku: petrochemicznym, IT i materiałów elektronicznych, a także rozwiązań energetycznych. (PAP)