Warszawa, 12.10.2016 (ISBnews) - Starcom szacuje, że rynek reklamy w Polsce przekroczy w tym roku 8 mld zł po raz pierwszy w historii, poinformowała dyrektor handlowy Starcom Mediainvest Group Anna Bratkowska.
"Telewizja to prawie połowa rynku. TV jest medium zasięgowym 90% Polaków. Statystycznie spędzają oni 4 godziny dziennie przed telewizorem, co oznacza, że jest główną rozrywką. Jest tania dla reklamodawców i bardzo dobrze zbadana" - powiedziała Bratkowska podczas Warsaw International Media Summit.
Dodała, że internet stanowi obecnie 10% rynku i jego wzrost w ostatnich latach "pożarł" media nietelewizyjne, przede wszystkim prasę. Najdynamiczniejszym segmentem jest wideo online z szacowaną dynamiką wzrostu na poziomie 33% w bieżącym roku.
W ubiegłym roku wartość rynku reklamy w Polsce wyniosła 7,65 mld zł.
(ISBnews)