Oferta publiczna Artifex Mundi - producenta przygodowych gier wideo - rozpocznie się 17 października od zapisów w transzy indywidualnej, podała spółka. Z nowej emisji spółka chce pozyskać ok. 15 mln zł na rozwój, szczególnie w segmencie gier free-to-play.




Oferta obejmuje łącznie do 6,65 mln akcji zwykłych, z których 6,15 mln stanowią istniejące papiery, a 500 tys. to akcje nowo utworzone. Założyciele, czyli kluczowe osoby z punktu widzenia przyszłości spółki, zawarły tzw. umowę lock-up w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia notowań. Dla inwestorów indywidualnych przewidziana jest transza ok. 15% akcji oferowanych. Oferującym jest Trigon Dom Maklerski.

"Oczekujemy, że spółka z emisji nowych akcji pozyska około 15 mln zł. Zamierzamy przeznaczyć zebrane środki na rozwój działalności wydawniczej oraz inwestycje we wspólne projekty z zewnętrznymi deweloperami, co pozwoli na poszerzenie portfolio o nowe gatunki gier. Część środków chcemy też przeznaczyć na działalność wspierającą sprzedaż oraz rozpoznawalność wśród graczy. W 2017 r. rozpoczniemy też kampanię promocyjną 'Bladebound' - jednej z naszych kluczowych produkcji free-to-play" - powiedział prezes Tomasz Grudziński podczas konferencji prasowej.

Cele emisyjne to budowa bazy użytkowników gier free-to-play i zwiększenie liczby aktywnych graczy (3-5 mln zł), promocja gry "Bladebound" (2-4 mln zł), poszerzenie oferty działalności wydawniczej, w tym inwestycje w gry twórców zewnętrznych (3-6 mln zł).

"Początkowo rozwijaliśmy nasz biznes w oparciu o produkcję gier przygodowych typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Jednak szybko dodaliśmy do tego działalność wydawniczą i dziś udostępniamy na urządzenia mobilne, konsole i komputery, tytuły własne oraz produkcje zewnętrznych deweloperów. Zdecydowaliśmy również o dalszym rozwoju w perspektywicznym segmencie gier free-to-play, w którym płatności dokonywane są w trakcie rozgrywki, a nie w momencie zakupu" - dodał Grudziński.

Wskazał, że gry typu HOPA generują stabilne przychody nawet przez wiele lat od premiery, a gracze, którymi są głównie kobiety, pozostają lojalni względem ulubionych producentów i wydawców.

"Od 2015 r. bardzo intensywnie pracujemy nad rozwojem nowego segmentu naszej działalności, czyli grami typu free-to-play. Dwa tytuły zostały udostępnione na wybranych rynkach i platformach, a dwa kolejne do końca roku powinny trafić na rynek. Oznacza to, że już ponieśliśmy większość kosztów związanych z ich produkcją, a wyniki przez nie generowane powinny być widoczne już w 2017 r. Intensywnie przygotowujemy się też na końcówkę roku, gdyż począwszy od halloweenowych promocji, właśnie w tym okresie historycznie notowaliśmy duży wzrost sprzedaży" - powiedział dyrektor finansowy Mariusz Szynalik.

Maksymalna cena emisyjna ma zostać podana jeszcze 12 października. Zapisy dla inwestorów indywidualnych ruszają 17 października i potrwają do 21 października włącznie. Zapisy w transzy detalicznej będą przyjmowane przez większość wiodących domów maklerskich w Polsce. W dniach 20-25 października potrwa budowa księgi popytu wśród Inwestorów Instytucjonalnych. 25 października ma nastąpić ustalenie i opublikowanie ostatecznej ceny akcji oferowanych i liczby akcji oferowanych w poszczególnych transzach. W dniach 26-27 października potrwają zapisy dla inwestorów instytucjonalnych. 28 października nastąpi przydział akcji. Spółka planuje zadebiutować na głównym parkiecie GPW w listopadzie.

W 2014 roku spółka miała 16,7 mln zł przychodów i 5,7 mln zł zysku netto. W 2015 r. przychody i wynik netto wzrosły odpowiednio do: 17,5 mln zł i 7 mln zł. W I półroczu 2016 r. przychody wyniosły 10,6 mln zł, a zysk netto 3,3 mln zł.

Spółka jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. W portfolio Artifex Mundi znajdują się obecnie 44 gry, z których sześć w latach 2011-2015 zarobiła ponad 3 mln zł każda. Artifex Mundi kończy prace nad czterema grami free-to-play, z których przychody powinny być widoczne w wynikach już w 2017 r.

(ISBnews)