Czabański podkreślił, że najważniejszym zadaniem, jakie Rada stawia przed nowym zarządem, jest poprawa programu TVP tak, "aby przekonać Polaków do uiszczania abonamentu". "Bo to jest główna bolączka. Trzeba programem przekonać, że warto płacić na telewizję publiczną" - powiedział szef RMN.

"Oczekujemy, jako Rada, że misja telewizji publicznej będzie realizowana przez wartościowe programy. Będziemy tego oczekiwać, będziemy to monitorować, będziemy to oceniać i wspomagać. To ma być współpraca pomiędzy Radą Mediów Narodowych a poszczególnymi instytucjami medialnymi jak TVP, Polskie Radio i Polska Agencja Prasowa" - mówił Czabański.

W środę członkowie Rady Mediów Narodowych głosowali nad czterema kandydaturami do fotela prezesa TVP. Byli to dotychczasowy prezes TVP Jacek Kurski, dyrektor TV Biełsat Agnieszka Romaszewska-Guzy, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich Krzysztof Skowroński oraz reżyser Bogdan Czajkowski. W konkursie złożono 23 oferty, z czego do drugiego etapu, po spełnieniu warunków formalnych, przeszło 18 kandydatów. Spośród nich do finału wyłoniono wymienione cztery osoby. (PAP)