"W odniesieniu do zastrzeżeń UOKIK wskazujących na prawdopodobieństwo wystąpienia negatywnych skutków rynkowych po przejęciu przez Eurocash spółki Polska Dystrybucja Alkoholi (PDA) pragniemy wyjaśnić, że zastrzeżenia UOKiK związane są jedynie z działalnością hurtowni w Radomiu oraz Pabianicach w zakresie, w jakim działalność ta dotyczy napojów alkoholowych mocnych (pow. 18%). Urząd nie kwestionuje skutków przejęcia przez Eurocash hurtowni w Radomiu oraz w Pabianicach w odniesieniu do napojów alkoholowych do 4,5% oraz od 4,5% do 18%. Obecnie analizujemy argumenty podnoszone przez Urząd i będziemy starali się jak najszybciej rozwiać wątpliwości UOKIK" - czytamy w komentarzu Eurocash.

Spółka deklaruje, że oprócz kwestii dotyczących szacowania wielkości tych rynków, chce także wyjaśnić sytuację w Radomiu, gdzie hurtownia Eurocash zaprzestała aktywności w segmencie alkoholi mocnych i nie zamierza jej prowadzić, w związku z czym podjęte zostały kroki mające na celu rezygnację z zezwolenia na hurtową sprzedaż alkoholu z tej lokalizacji.

"Na tym etapie jesteśmy przekonani, że pomimo zgłoszonych zastrzeżeń uda nam się sfinalizować tę transakcję" - czytamy dalej.

Eurocash podkreśla, że transakcja wpisuje się w jej strategię rozwoju, która zakłada kontynuowanie wysiłków na rzecz poprawy konkurencyjności niezależnych polskich sklepów. Zwiększenie skali działalności w zakresie dystrybucji alkoholi ma pozwolić na poprawę efektywności logistycznej obsługi klientów PDA i Eurocash na tych rynkach.

UOKiK podał dziś, że wydał zastrzeżenia do koncentracji polegającej na przejęciu przez Eurocash kontroli nad Polską Dystrybucja Alkoholi (PDA). Zdaniem Urzędu, transakcja może doprowadzić do istotnego ograniczenia konkurencji na lokalnych rynkach sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 18% przez hurtownie wyspecjalizowane, obejmujących obszar o promieniu do 50 kilometrów od przejmowanych hurtowni w Pabianicach i Radomiu.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

(ISBnews)