Internetowy gigant przetłumaczył miliony ofert i liczy na skokowy wzrost. Płacić "po polsku" jednak nie pozwala - pisze "Puls Biznesu".

Dziś oficjalnie rusza polska wersja językowa sklepu amazon.de. Amazon wchodzi więc mocniej na polski rynek e-handlu, wart według PMR 38 mld zł, choć nadal nie staje na nim obiema nogami.

"Wprowadziliśmy polską wersję językową strony, która do tej pory była dostępna po niemiecku, angielsku i niderlandzku, przetłumaczyliśmy miliony ofert, uruchomiliśmy też polskojęzyczny dział obsługi klienta. Już wcześniej wielu Polaków robiło u nas zakupy, ale teraz tuż przed świątecznym szczytem - likwidujemy ważną barierę w dostępie do naszej oferty" - mówi Ben Howes, szef PR Amazon w Unii Europejskiej.

Polska wersja językowa to nie osoby sklep, a takich Amazon ma w Europie pięć (w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech). Oznacza to m.in., że choć duża część ofert jest po polsku, to za zakupy nie zapłaci się w złotych, tylko w euro.