Akcjonariusze Multimedia Polska zawarli przedwstępną umowę sprzedaży 91 764 808 akcji, stanowiących 100% w kapitale zakładowym spółki, na rzecz UPC Polska. Zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji nastąpi pod warunkiem wydania przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zgody na dokonanie koncentracji, gdyż w jej efekcie powstanie podmiot obejmujący swoim zasięgiem ponad 4 mln gospodarstw domowych i firm, podały Multimedia.





"Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł (enterprise value). Ostateczna cena będzie uzależniona od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego (RGU, przychody, EBITDA) na dzień zamknięcia transakcji. Wycena została dokonana w oparciu o wyniki biznesu telekomunikacyjnego za 2015 r. Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej Grupy, tj. energii, gazu i ubezpieczeń. Rozliczenie transakcji nastąpi w gotówce" - czytamy w komunikacie.

Połączony podmiot będzie obejmował swoim zasięgiem ponad 4 mln gospodarstw domowych i firm - będzie mógł efektywniej konkurować z pozostałymi dużymi graczami rynkowymi, podkreślono.

Na 30 czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się 3,1 mln gospodarstw domowych w Polsce, z usług UPC korzystało 1,4 mln klientów, którzy wykupili łącznie 2,9 mln usług; natomiast w zasięgu sieci Multimedia Polska znajdowało się 1,6 mln gospodarstw domowych, z usług MMP korzystało 0,8 mln klientów, którzy wykupili łącznie 1,6 mln usług, podano również.

"Jako Multimedia, zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Zarówno w opinii mojej, jak i obecnego akcjonariatu Grupy Multimedia, polski rynek telekomunikacyjny wyczerpał proste formuły wzrostu. Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii. Rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku. Moim zdaniem jest to jedyna droga do utrzymania wysokiego tempa inwestycji w infrastrukturę, co w konsekwencji zawsze będzie z korzyścią dla konsumentów" - skomentował prezes Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.

UPC Polska to największy operator sieci kablowych w Polsce, którego sieci obejmują 3,1 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Multimedia Polska to trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce, którego sieci obejmują 1,6 mln gospodarstw domowych.

(ISBnews)