"W okresie pierwszych 9 miesięcy, sprzedaż Biedronki ogółem wzrosła o 9,9 proc. (w walucie lokalnej), zaś sprzedaż w sklepach porównywalnych zwiększyła się o 8,7 proc. r/r. Liczona w euro, sprzedać sięgnęła 7 163,4 mln euro, tj. o 4,8 proc. więcej niż rok wcześniej" - czytamy w komunikacie.

W okresie styczeń-wrzesień 2016 r. skonsolidowana sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins zwiększyła się o 5,5 proc.  r/r do 10,738 mld euro.

"EBITDA Biedronki w ciągu 9 miesięcy zwiększyła się o 8 proc. do 512 mln euro (+13,3 proc. w walucie lokalnej), odnotowując marżę w wysokości 7,1 proc. (wobec 6,9 proc. w ciągu 9 miesięcy 2015). W III kw. EBITDA Biedronki wzrosła o 9,3 proc. (+13,2 proc. w walucie lokalnej). Pozytywna ewolucja marży została osiągnięta w kontekście intensywnych inwestycji komercyjnych oraz wzmocnienia naszej polityki w zakresie wynagrodzenia" - czytamy dalej.

W okresie styczeń-wrzesień br. capex Grupy Jeronimo Martins wyniósł 295,1 mln euro, z czego ok. 43 proc. przypadało na Biedronkę.

W ciągu pierwszych 9 miesięcy br. Biedronka otworzyła 50 nowych sklepów, powiększając sieć do 2 700 placówek. W tym okresie przemodelowaniu poddano 145 sklepów.

Jeronimo Martins podało także, że sieć drogerii Hebe odnotowała w okresie trzech kwartałów br. 84,9 mln euro sprzedaży, co oznacza wzrost o 18,2 proc. W tym czasie otworzono 6 sklepów, zwiększając sieć do 141 placówek.

>>> Czytaj też: Zakazać zakazywania. Ograniczenia przynoszą więcej szkody niż pożytku