W kategorii „Ubezpieczenia i inwestycje” drugi rok z rzędu zwyciężył Prudential. Jury uhonorowało ubezpieczyciela złotą statuetką Effie za kampanię reklamową „Młodzi Bogowie” adresowaną do młodych Polaków, którzy nie dostrzegają problemu przyszłych emerytur.

Brązowe statuetki zdobyło PZU - za platformę komunikacji pt. "Niestraszki" skierowaną zarówno do dzieci, jak i do rodziców, której celem jest edukacja i informacja o ubezpieczeniu z pakietem Auto Szyby, a także wchodzące w skład PZU Towarzystwo Ubezpieczeń LINK4 - za reklamę ubezpieczenia motoryzacyjnego pod hasłem „O to chodziło”. To pierwsze w historii tej firmy tak prestiżowe wyróżnienie.

Nagroda Effie jest przyznawana nie tylko za ciekawą kreację, ale także za dobrą konwersję sprzedażową kampanii marketingowej.

Spółka Link4 od początku roku radykalnie zwiększyła sprzedaż polis, zwłaszcza w internecie, co jest wynikiem ścisłej współpracy firmy z amerykańską wyszukiwarką Googla.

Reklama

W kategorii "ubezpieczenia i inwestycje" zgłaszane są kampanie promujące wizerunek firm ubezpieczeniowych oraz licencjonowanych funduszy inwestycyjnych (tj. firm oferujących ubezpieczenia na życie i majątkowe, asset management, funduszy powierniczych i inwestycyjnych, funduszy emerytalnych), a także konkretne produkty i usługi proponowane przez te instytucje.

W tegorocznej edycji Effie Awards zgłoszono blisko 200 projektów. To jeden z bardziej prestiżowych konkursów marketingowych na całym świecie. Wyznacza rynkowe standardy efektywności oraz promuje wzorowe działania komunikacyjne. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 roku w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce od 1999 r. posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Effie jest obecnie organizowane w 40 krajach na świecie.

Prace zgłoszone do Effie Awards oceniane są pod kątem wyzwań strategicznych i przyjętych celów, idei komunikacji i przekucia jej na działania reklamowe oraz efektów komunikacji. Dzięki Effie Awards uczestnicy rynku mogą przekonać się, które działania komunikacyjne pomagają osiągnąć wysokie wyniki biznesowe. (PAP)