Wielu właścicieli firm rodzinnych nie wie, jak sprawnie przeprowadzić sukcesję - wynika z badania IBR, które cytuje środowy "Puls Biznesu".

70 proc. właścicieli firm rodzinnych chce je przekazać młodszemu pokoleniu, ale tylko 6,3 proc. ich potencjalnych sukcesorów planuje przejęcie biznesu. Znacznie częściej myślą o tym córki niż synowie - wynika z badania Instytutu Biznesu Rodzinnego przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy.

Prawie 88 proc. założycieli firm w Polsce uważa je za przedsiębiorstwa rodzinne. Większość z nich chce je przekazać dzieciom, ale 41,5 proc. nestorów przyznaje, że jeszcze nie myślało o sukcesji a 31 proc. ma jej zarys w głowie.

Jedynie 9,3 proc. ma przemyślany plan. Mimo, że ponad 66 proc. nestorów uważa, że ich dzieci mają odpowiednie kompetencje do przejęcia przedsiębiorstwa, to jednak one same wolą otworzyć własny biznes.

>>> Czytaj też: "Cudowna zdolność rozpychania się". Prezes Fakro rozmawia z Mateuszem Morawieckim

Reklama