"Stabilność gospodarcza kraju, dostępność wysoko wykwalifikowanych specjalistów, dobrze przygotowana infrastruktura - to wszystko czynniki, które zadecydowały o podjęciu decyzji, aby zainwestować w Polsce i stworzyć nasze globalne Centrum Operacyjne w Warszawie. Jest ono kluczowe dla wizji rozwoju Nielsena i strategii naszej firmy, z niecierpliwością oczekuję, aby zobaczyć jej efekty w najbliższych latach" - powiedział Barns podczas konferencji prasowej.

Centrum Operacji Nielsen w Polsce będzie centralnym hubem, zajmującym się wprowadzeniem innowacyjnych rozwiązań w obszarze analizy i optymalizacji danych - takich jak udziały w rynku, trendy w sprzedaży detalicznej, zachowania konsumentów czy efektywność promocji, jakich Nielsen dostarcza swoim klientom - producentom dóbr szybkozbywalnych (FMCG) i detalistom na całym świecie. Warszawskie Centrum jest pierwszym tego typu ośrodkiem Nielsena, docelowo będzie współpracować z dwoma innymi tego typu centrami, które powstaną w innych krajach, ale zachowa wiodącą rolę w obszarze innowacji i optymalizacji procesów - dla wszystkich rynków, na których działa Nielsen.

"Nowo powstałe Centrum Operacyjne Nielsen to proinnowacyjny impuls, jakiego Polska potrzebuje. To również unikalny wkład w realizację modelu gospodarki, jaki zaprezentowaliśmy w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Nielsen jest przykładem firmy, która w swoich działaniach kładzie nacisk na czynnik ludzki, a zwłaszcza na kształtowanie kompetencji menedżerskich. Cieszy nas wieloletnia już obecność Nielsena w Polsce oraz doceniamy wpływ tej działalności na rozwój gospodarki" - skomentował wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński.

W warszawskim Centrum pracę znajdzie docelowo 700 pracowników (w tej chwili jest już ponad 100) - specjalistów w takich obszarach, jak przetwarzanie danych, projektowanie procesów biznesowych, analiza statystyczna, a także kadra menedżerska.

Reklama

Nielsen Holdings plc jest globalną firmą pomagającą swoim klientom zarządzać informacją, zapewniającą kompleksowe zrozumienie tego, co konsumenci kupują (segment Buy) i oglądają (segment Watch). Segment Watch dostarcza usługi w zakresie pomiarów dotyczących oglądalności, polegające na gromadzeniu i analizie danych dotyczących widzów różnych rodzajów mediów (telewizji, radia, internetu, urządzeń mobilnych) wszędzie tam, gdzie konsumowane są treści marketingowe. Segment Buy dostarcza producentom oraz sprzedawcom detalicznym towarów konsumpcyjnych szeroką perspektywę trendów zakupowych panujących na rynku. Spółka prowadzi działalność w ponad 100 krajach.