Strata operacyjna wyniosła 1,91 mln zł wobec 0,58 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła odpowiednio: 0,32 mln zł wobec 2,16 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 63,71 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 65,48 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 11 tys. zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1,8 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 196,75 mln zł w porównaniu z 201,94 mln zł rok wcześniej.

"W okresie od stycznia do września 2016 Grupa zanotowała 196,8 mln zł przychodów, a po odliczeniu bezmarżowej sprzedaży komponentów sprzedaż wyniosła 180,2 mln zł. EBITDA w 1-3Q 2016 wyniosła 9,6 mln zł i była o 9% niższa w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 - w konsekwencji okres dziewięciu miesięcy br. Grupa zakończyła na niewielkim plusie na poziomie netto" - czytamy w komentarzu zarządu do wyników.

"Nieco słabsze wyniki w porównaniu z ubiegłym rokiem to przede wszystkim efekt bardzo wymagającego - z powodu nietypowej aury – września: przeważająco ciepła i słoneczna pogoda nie zachęcała klientów do odwiedzin galerii handlowych i zakupu jesiennej odzieży i obuwia. A to właśnie wrzesień w dużej mierze decyduje o powodzeniu całego trzeciego kwartału, ponieważ w tym czasie większość kolekcji w ofercie to już kolekcja jesień-zima" - tłumaczy spółka.

Październik różnił się już jednak pod tym kątem diametralnie – jesienna aura sprawiła, że klienci wrócili do zakupów, dobrze przyjmując naszą nową kolekcję, podkreślono.

"W efekcie nasze przychody za październik wzrosły o 18% rok do roku – takiej dynamiki nie obserwowaliśmy od wielu miesięcy. Jednocześnie kontynuujemy realizację strategii koncentracji na wzroście marż – jesteśmy już na półmetku tego programu, od roku co miesiąc notując wyższe wartości r/r. Skonsolidowana marża brutto skorygowana o sprzedaż komponentów wzrosła w okresie I-III kw. 2016 o +3,8 pkt proc. rok do roku, do 51% (w samym III kw. 2016 +3,5 pkt proc. do 49%)" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 6,62 mln zł wobec 3,62 mln zł zysku rok wcześniej.

Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.

(ISBnews)