Przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,62 mld zł w III kw. br. i były niższe o 1,1% r/r, poinformowała firma. W tym okresie skorygowana EBITDA operatora spadła o 21,2% r/r do 543 mln zł. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 33,5% i była niższa o 8,6 pkt proc. niż w III kw. 2015 roku, podano również




"Przychody całkowite spółki są na stabilnym poziomie. W trzecim kwartale T-Mobile zdecydowanie inwestował w rozwój największej sieci LTE w Polsce, marketing, pozyskanie klientów oraz częstotliwości. Wyniki finansowe w tym EBITDA spółki odzwierciedla te działania, jak również wyższe koszty obsługi połączeń interkonektowych oraz roamingowych wynikające z większej aktywności użytkowników w tym okresie" - powiedział członek zarządu ds. finansowych Szabolcs Gaborjani, cytowany w komunikacie.

Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,51 mld zł i były niższe o 1,4% r/r. Pozostałe przychody spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 113 mln zł i były wyższe o 2,7% w porównaniu z 2015 rokiem.

"T-Mobile Polska na koniec września 2016 roku obsługiwał 11,22 mln klientów. Baza klientów usług abonamentowych wyniosła 6,54 mln i wzrosła o 25 tys. klientów w trzecim kwartale" - czytamy w komunikacie.

Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 4,68 mln i zmniejszyła się o 414 tys. numerów w porównaniu z poprzednim kwartałem, podano również.

"W trzecim kwartale widać już wyraźnie efekty wprowadzanych w firmie zmian, polegających na zdecydowanym postawieniu na jakość relacji z klientami. Uprościliśmy faktury, oferujemy SuperNet oraz podsumowanie umowy na jednej stronie, rejestracja numerów prepaid jest dostępna w największej liczbie kanałów. Oferujemy klientom sieć o doskonałych parametrach z największym zasięgiem LTE w kraju. Nasze reklamy są doceniane, co widać także we wzroście najważniejszych wskaźników świadomości marki. Wyniki pozyskiwania klientów w segmencie abonamentowym są najlepsze od początku 2013 roku. Jesteśmy liderem pod względem bilansu przenoszenia liczby numerów stacjonarnych" - powiedział prezes Adam Sawicki, również cytowany w komunikacie.

W tym roku inwestycje T-Mobile Polska wyrażone w capex wyniosły już 4,72 mld zł. Firma w niespełna 9 miesięcy od pozyskania częstotliwości 800 MHz udostępniła swoim klientom ponad 1 000 stacji wykorzystujących je do świadczenia usług w technologii LTE. Dzięki temu zasięg sieci LTE T-Mobile Polska wzrósł z 83% w grudniu 2015 roku do aktualnie blisko 98% populacji kraju, podano także.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom, do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems.

(ISBnews)