"W celu poprawy sprzedaży na rynku krajowym została dokonana bardziej szczegółowa segmentacja rynku wraz z utworzeniem wspierających te segmenty zespołów. Zamierzamy również dostosować portfel produktowy do potrzeb rynku, skupić się na wybranych segmentach oraz utrzymać dyscyplinę kosztową na wysokim poziomie" – powiedział Gawrylak ISBnews.

Prezes potwierdził też, że w perspektywie 2017 roku spółka ma nadzieję na wzrosty na rynku krajowym w II półroczu wraz z odbudową rynku inwestycyjnego po uruchomieniu projektów unijnych.

Niezależnie od wyników sprzedaży w kraju, ES-System nadal planuje rozwijać eksport.

"Zgodnie z naszymi kierunkami rozwoju, od początku roku kontynuujemy koncentrację na rynkach Niemiec, Szwajcarii, Francji i Europy Południowej oraz Bliskiego Wschodu. Umacniamy kontakty na dotychczasowych rynkach, a dzięki udziałowi w targach Light&Building oraz zakończonych w minionym tygodniu targach w Dubaju, nawiązujemy nowe kontakty biznesowe, które mogą przełożyć się na nowe kontrakty" – powiedział prezes.

W III kw. 2016 r. ES-System odnotował sprzedaż krajową na poziomie 36,1 mln zł, tj. 14,6% niższą r/r, w wyniku pogarszającej się koniunktury w inwestycjach, opóźnień w realizacji wielu projektów oraz wysokiej bazy porównawczej. W okresie I-III kw br. sprzedaż w kraju spadła o 7,1% r/r do poziomu 101,3 mln zł.

Z kolei sprzedaż zagraniczna wyniosła 8,5 mln zł w III kw. br., co oznacza 8,1% wzrostu r/r. W okresie I-II kw br. wyniosła ona 26,4 mln zł, co oznacza 13,3% wzrostu r/r.

ES-System to największa polska firma w branży oświetleniowej, działająca w segmentach oświetlenia architektonicznego, ulicznego, zewnętrznego i awaryjnego. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.

Kamila Wajszczuk

(ISBnews)