Warszawa, 10.11.2016 (ISBnews) - Przyszłoroczna marża Vistuli nie powinna spaść bardziej, aniżeli o 1 pkt proc., poinformował prezes Grzegorz Pilch.
"Ostrożnie zakładamy, że wskaźnik marży nie powinien spaść bardziej, aniżeli o 1 pkt proc. Spadek zakładamy, ponieważ presja ze strony konkurencji jest duża i ryzyko tego, że waluty będą w gorszej relacji do złotówki jest raczej pewne, zatem wpływ na pierwszą cenę kolekcyjną również będzie. Spadek marż będzie powoli następował" - powiedział Pilch.
W III kw. br. Vistula odnotowała spadek marży na sprzedaży o 2,4 pkt proc., natomiast w okresie styczeń-wrzesień o 0,9 pkt proc.
"Spadek marży nie przekracza naszego celu pierwotnego za dziewięć miesięcy. Przed nami czwarty, kluczowy kwartał, w którym chcielibyśmy utrzymać spadek na poziomie pomiędzy 1 a 1,5 pkt proc. Jest na to duża szansa" - dodał Pilch
Vistula nie planuje przejęć w 2017 r.
"Bardzo selektywnie podchodzimy do potencjalnych przejęć, stawiamy akcent przede wszystkim na rozwój organiczny, natomiast nie wykluczamy okazji rynkowych, które mogą się pojawić i wówczas nasza aktywność mogłaby wzrosnąć. Najważniejsza jest dla nas koncentracja na markach z naszego portfolio" - podkreślił prezes.
Vistula Group S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. W 2015 r. spółka miała 518 mln zł skonsolidowanych przychodów.
(ISBnews)