"Podwojenie zysku netto związane jest z dewaluacją rosyjskiego rubla, co znalazło odzwierciedlenie w kosztach finansowych trzeciego kwartału 2015 roku. W trzecim kwartale 2016 roku nie zanotowaliśmy już zdarzeń o charakterze jednorazowym. Jesteśmy szczególnie zadowoleni zarówno ze wzrostu przychodów czy wyniku EBITDA, pomimo wysokiej bazy porównawczej związanej z uruchomieniem przed rokiem mocy wytwórczych w Tajlandii, jak również z 3,5 razy większej gotówki wygenerowanej z działalności operacyjnej" – powiedział członek zarządu ds. finansowych Witold Kruszewski, cytowany w komunikacie.

Zysk operacyjny wyniósł 5,41 mln zł wobec 5 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wzrosła o 11% r/r, do 7,3 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 68,13 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 63,08 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 11,62 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 8,15 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 197,1 mln zł w porównaniu z 165,3 mln zł rok wcześniej.

"Podobnie jak w samym trzecim kwartale 2016 roku, tak również w okresie trzech kwartałów, w zakresie działalności dystrybucyjnej (około 70% łącznych przychodów) Grupa Mercator Medical osiągnęła wysokie wzrosty sprzedaży – odpowiednio o 28% i 37% r/r. Ważny jest również wzrost realizowanej marży EBITDA o odpowiednio 4,6 pkt proc. i 2,2 pkt proc., który był efektem stabilizacji kursu USD/PLN, szczególnie pozytywnie wpływającego na rentowność sprzedaży dokonywanej na podstawie kontraktów przetargowych. Jednocześnie w zakresie analizy parametrów finansowych segmentu produkcji rękawic lateksowych w ujęciu rok do roku należy wziąć pod uwagę ponadprzeciętną rentowność, jaką spółce udało się osiągnąć w zakresie tego segmentu działalności w roku 2015" - czytamy dalej.

"Nasze obecne wyniki to jednak dopiero przedsmak tego, co będziemy mogli pokazać dzięki zakończeniu obecnych inwestycji w moce produkcyjne w Tajlandii (rękawice nitrylowe, najszybciej rosnący segment rynku) i Polsce (produkty z włókniny), na które zamierzamy przeznaczyć łącznie blisko 111 mln zł. Z dużym optymizmem patrzę na kolejne okresy i możliwości wykorzystania szans biznesowych na rosnącym globalnym rynku, który w zakresie samych tylko rękawic medycznych jest warty obecnie już około 4,5 mld USD" - dodał prezes Wiesław Żyznowski.

"Pracujemy również nad ekspansją w Europie Zachodniej, a naszym celem na najbliższe dwa lata jest również bycie w pierwszej trójce dostawców rękawic medycznych na wszystkich naszych rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej" - wskazał prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 7,42 mln zł wobec 0,98 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii o wydajności około 110 mln rękawic miesięcznie. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka debiutowała na GPW.

(ISBnews)