Zysk operacyjny wyniósł 106,7 mln zł wobec 38,27 mln zł zysku rok wcześniej.

Wskaźnik rentowności brutto osiągnął poziom 23,4%, a rentowności netto 20%.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 450,49 mln zł w i-III kw. 2016 r. wobec 182,35 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 86,99 mln zł wobec 27,28 mln zł zysku rok wcześniej.

Po trzech kwartałach tego roku Atal sprzedał na podstawie umów deweloperskich 1761 lokali – po uwzględnieniu rezygnacji. Jest to więcej niż – rekordowa jak dotąd – sprzedaż z całego ubiegłego roku (1689), podkreślono w komunikacie.

W 2016 roku spółka wydała na zakup nowych gruntów ponad 93,8 mln zł. Spółka zakupiła łącznie 6 działek w miastach, gdzie prowadzi dotychczasową działalność. Zsumowany potencjał PUM tych gruntów to 122 500 m2.

W 2016 r. Atal wprowadził do sprzedaży 21 projektów obejmujących 2 875 lokale w tym: 8 inwestycji w Krakowie (ATAL Residence I i II, Apartamenty Przybyszewskiego 64, Bagry Park etapy III, IV, V, Wielicka Garden, Bajeczna Apartamenty), 3 projekty we Wrocławiu (ATAL Towers IIB, ATAL Nowe Żerniki, Dmowskiego 19 II), 4 projekty w Warszawie (ATAL Marina Apartamenty III i IV, Nowy Targówek II i III), 2 projekty w Łodzi (Chojny Park Domy, Pomorska Park), jeden budynek II etapu oraz III i IV etap ATAL Francuska Park w Katowicach.

Atal specjalizuje się w realizacji osiedli mieszkaniowych, pojedynczych budynków wielorodzinnych oraz domów jednorodzinnych, zlokalizowanych w obrębie największych miast w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2015 r. W 2015 roku Atal sprzedał 1 690 mieszkań.

(ISBnews)