Warszawa, 16.11.2016 (ISBnews) - Auto Partner odnotował 8,97 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2016 r. wobec 5,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 12,68 mln zł wobec 9,01 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 186,95 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 141,65 mln zł rok wcześniej.
"W trzecim kwartale 2016 roku Grupa odnotowała dynamikę sprzedaży w porównaniu do porównywalnego okresu w roku poprzednim na poziomie 32%. Przyczynił się do tego fakt, iż Grupa konsekwentnie realizuje program rozbudowy sieci własnych oddziałów oraz prowadzi stałe działania optymalizujące jej efektywność ekonomiczną. [...] Jednocześnie wraz z rozbudową sieci oddziałów utworzone zostaną regionalne centra logistyczno-magazynowe, które w znaczący sposób usprawnią proces dystrybucji części na terenie kraju, jak również będą mogły zostać wykorzystane do sprawnego zaopatrywania wybranych rynków zagranicznych. Pierwsze centrum logistyczne zostanie uruchomione w Pruszkowie. Termin uruchomienia planowany jest na pierwsze półrocze 2017 roku" - czytamy w raporcie.
W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 26,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 12,88 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 519,47 mln zł w porównaniu z 384,23 mln zł rok wcześniej.
"Sposobem na przyspieszenie wzrostu skali działania będzie także ekspansja poza granice Polski. Dotychczas głównym rynkiem zbytu Grupy był rynek krajowy. W pierwszych trzech kwartałach 2016 roku ok. 78,3% przychodów pochodziło ze sprzedaży na rynku krajowym. Sprzedaż zagraniczna realizowana była wyłącznie z magazynów krajowych. Grupa planuje uruchomienie magazynów na terenie Litwy. Grupa rozważa także otwarcie oddziału na terenie Czech. Decyzja o uruchomieniu magazynów w danym kraju poprzedzona jest pracą przedstawicieli handlowych, których zadaniem jest rozwijanie sprzedaży oraz analizowanie danych rynków. Wybór kierunków zagranicznej ekspansji został dokonany na podstawie dotychczasowych doświadczeń w obszarze eksportu realizowanego przez Grupę oraz analiz poszczególnych rynków pod katem ich potencjału rozwoju i chłonności" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 27,42 mln zł wobec 9,99 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z blisko 150 dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od czerwca 2016 r.
(ISBnews)